poniedziałek, 7 listopada 2011

Peggy Sue i duchy. Dzień niebieskiego psa

Serge Brussolo - "Peggy Sue i duchy. Dzień niebieskiego psa", Albatros

Moja ulubiona seria fantasy, przeczytałam dwa tomy, ale nigdzie nie mogłam znaleźć trzeciego. 

Bohaterką jest czternastoletnia Peggy Sue, która nosi magiczne okulary, przez które widzi duchy. Autor zastrzegł, że nie lubią być one zwane "duchami" i "wolą, gdy się na nie mówi Niewidzialni". No więc Niewidzialni tak naprawdę niewidzialnymi pozostają dla wszystkich oprócz Peggy Sue. W pierwszej części cyklu nad miastem pojawia się niebieskie słońce. Zaczynają dziać się dziwne rzeczy, panuje chaos. Gdy władzę w miasteczku przejmuje... zwykły kundel i wydaje rozkazy samemu merowi (czyli francuskiemu burmistrzowi), Peggy przeczuwa nieuchronną katastrofę. Zachcianki i polecenia psa wydają się nie mieć końca, a każde jest dziwniejsze od poprzedniego. Peggy Sue wie, że to sprawka Niewidzialnych, ale nie ma pojęcia, co robić...

Książka jest ciekawa, łatwo i szybko się ją czyta, można więc powiedzieć, że wciąga. Gdy ją czytałam, wyobrażałam sobie, że jestem główną bohaterką, przenoszę się do miasteczka Point Bluff i pokonuję Niewidzialnych, w sposób jaki opisał autor - patrzę w nich przez magiczne okulary, dotąd aż poczuję zapach palonego karmelu... A potem wszystko kończy się dobrze :).

2 komentarze:

  1. Mam pytanie,czy wiesz może, gdzie mogę znaleźc trzeci tom z serii -> ''Peggy Sue i duchy''? Bardzo polubiłam tą serię, ale nigdzie nie moge jej znaleźc..

    OdpowiedzUsuń
  2. @Anonimowy,
    No właśnie nie wiem, być może uda się tę część zamówić w jakiejś księgarni internetowej, warto też poszukać na Allegro. Ja też się za trzecim tomem rozejrzę, bo nie widziałam go w bibliotekach, a może i bym przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)