niedziela, 18 grudnia 2011

FILM - Ekspres polarny

Piękna, wzruszająca animacja o świętach. Oglądając film miałam wrażenie, że jest on najlepszym świątecznym filmem, jaki kiedykolwiek oglądałam.


Film opowiada historię ośmioletniego chłopca, który powoli traci wiarę w Świętego Mikołaja. W Wigilię Bożego Narodzenia pod jego dom podjeżdża pociąg zwany Polarnym Ekspresem. Z pojazdu wychodzi Konduktor i namawia chłopca do podróży na sam Biegun Północny. Ten początkowo odmawia, ale w ostatniej chwili wskakuje do ekspresu i tak rozpoczyna się pełna przygód wyprawa do krainy Świętego Mikołaja.


Animacja filmu jest świetna. Postaci, miejsca i nawet drobne detale są bardzo realistyczne. Film musiał być zapewne nagrywany w technice 3D, ponieważ wiele jest momentów (np. "ucieczka" biletu), które w trójwymiarze wyglądałyby niesamowicie. Ja nawet nie mając na sobie specjalnych okularów miałam wrażenie, że pada na mnie śnieg albo za chwilę przejedzie mnie rzeczony pociąg ;-)
 Samo przesłanie filmu jest ważne w dzisiejszych czasach, kiedy święta dla niektórych ograniczają się tylko do komercjalizmu. Kupujemy prezenty, przystrajamy dom, na wigilijny stół kładziemy potrawy tak wykwintne i oryginalne, że kilka lat temu nikt by nawet o nich nie pomyślał, i zapominamy o tej najważniejszej intencji świętowania: że przecież jest to czas narodzin Jezusa Chrystusa, że mamy okazję do spotkania w gronie rodziny, przebaczenia i zapomnienia o winach czy nieporozumieniach. Bo święta, jak głosi film, są magiczne, to jedyny taki czas w roku. I jeszcze jedno: wierzmy w marzenia, nie bójmy się, że się nie spełnią. Przecież wiara czyni cuda.

Film jest przepiękny i wspaniale zrealizowany. Być może tylko ja tak uważam, a wyspecjalizowani krytycy filmowi oceniliby go jako przeciętny, ale ja jestem zwykłą nastolatką, w dodatku zakochaną w świątecznej atmosferze, więc mnie on się bardzo podoba.

Polecam szczególnie w świątecznym okresie. Do obejrzenia całą rodziną!

***

To moja pierwsza recenzja filmowa. Postanowiłam właśnie moje opinie o filmach włączyć do "repertuaru" recenzji na blogu. A niedługo postaram się utworzyć ranking 10 najlepszych filmów opowiadających o świętach. Pozdrawiam! :)

2 komentarze:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)