niedziela, 8 stycznia 2012

Koszmarny Karolek i Bestia Boiska

Francesca Simon - "Koszmarny Karolek i Bestia Boiska", Znak

Jak już wspominałam, książki o Karolku uwielbiam. Sięgam po nie, gdy chcę się zrelaksować, albo gdy nie mam nic pod ręką do czytania lub po prostu chcę przeczytać coś naprawdę śmiesznego. Tym razem padło na część pod tytułem "Koszmarny Karolek i Bestia Boiska", w skład której wchodzą opowiadania: Koszmarny Karolek i dziennik Damianka, Koszmarny Karolek i Bestia Boiska, Koszmarny Karolek i wielkie zakupy oraz Koszmarny Karolek i jego arcywróg.

Opiszę każdą historyjkę po kolei - myślę, że w ten sposób będzie bardziej czytelnie i nie będziecie musieli wyławiać z gąszczu informacji tego, co Was interesuje w danym opowiadaniu.
  • Koszmarny Karolek i dziennik Damianka - brat Karolka, Doskonały Damianek, zaczyna prowadzić dziennik na polecenie swojej nauczycielki Pani Miodzik. Karolek jest przekonany, że młodszy brat napisał o nim same złe rzeczy, więc któregoś dnia potajemnie zakrada się do pokoju Damianka...
  • Koszmarny Karolek i Bestia Boiska - w tytułowym opowiadaniu pani Kat-Toporska, nauczycielka Karolka, ogłasza, że bohaterowi mecz rozegranego podczas dużej przerwy, przypadną w nagrodę dwa bilety na spotkanie drużyn piłkarskich Ashton Athletic i Manchester United. Karolek oczywiście już widzi, jak odbiera z rąk nauczycielki bilety... Czy to marzenie się spełni?
  • Koszmarny Karolek i wielkie zakupy - Karolek odkrywa, że wszystko jest na niego za ciasne. Nie mieści się w spodnie, buty go cisną, a długie rękawy sięgają zaledwie do łokci... Mama zabiera go wówczas na zakupy... ale problem w tym, że Koszmarny Karolek nienawidzi zakupów.
  • Koszmarny Karolek i jego arcywróg - ci, którzy czytali już niektóre książki z tej serii, z pewnością znają Władczego Władzia - syna szefa taty Karolka. Na nieszczęście Karolka Władczy Władzio pojawia się w jego szkole... a na dodatek klasie! Chłopiec donosi swojemu ojcu o wszystkim, co Karolek przeskrobał, ten zaś powtarza wszystko tacie koszmarnego dziecka. Koszmarny Karolek obmyśla plan - jak się pozbyć Władczego Władzia ze szkoły...
Trzy pierwsze historyjki to moim zdaniem dopiero "rozgrzewka" przed ostatnią - przy arcywrogu śmiałam się do łez. Napiszcie mi koniecznie po przeczytaniu, która historyjka z tego tomu najbardziej się Wam podobała!

4 komentarze:

  1. Kiedyś czytałam te książki - o Karolku i bardzo mi się podobały, więc może sobie przypomnę je i sięgnę ;]]

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczytywałam się tym w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @Cassiel,
    zatem na pewno spodobają Ci się nowe części, są równie zabawne, jak te wcześniejsze :)
    @Catalina,
    ja się nimi zaczytuję cały czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham te książki choć już jestem na nie o wiele za stara. ; ) Mimo to nadal mi się podobają i czasami sięgam po nie. ^^

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)