poniedziałek, 19 marca 2012

Langenscheidt. Słownik Plus + rozmówki


Autorzy: Monika i Marcin Mizak (słownik), Magdalena Jacaszek, Quendi Language Services (rozmówki)
Tytuł: Słownik Plus polsko-angielski, angielsko polski + rozmówki
Wydawnictwo: Langenscheidt

Znajomość języka angielskiego to w dzisiejszych czasach priorytet. Nie wyobrażamy sobie, żeby nie znać choć kilku podstawowych słówek, byleby tylko móc się dogadać z obcokrajowcami. W nauce tego języka przydadzą się nam wszelkiego rodzaju pomoce naukowe, do których między innymi zaliczają się słowniki. Posiadanie słownika to podstawa. Zwłaszcza dobrego słownika. Najlepiej, by takowy posiadał wersję polsko-angielską i angielsko-polską, dodatkowo wymowę i kilka przydatnych informacji. Takim słownikiem jest właśnie "Słownik Plus" wydawnictwa Langenscheidt.

Posiada on poręczny format: nie jest ani zbyt duży, ani zbyt mały. Denerwują mnie słowniki typowo "kieszonkowe", tak niewielkie, że prawie nic nie widać, albo takie, w których nic nie można znaleźć, gdyż podane są tylko wyrazy najpopularniejsze. Zbyt duże też nie są wygodne w użyciu.

Każdy ujęty w słowniku wyraz posiada swoją wymowę. Dodatkowym atutem publikacji jest również słowniczek kulinarny, który obejmuje tłumaczenia tych bardziej i mniej popularnych potraw. W dziale rozmówki znajdziemy mnóstwo przykładów na dialogi w danym miejscu (apteka, bank, sklep), słowniczek turysty, podstawowe zwroty, podane są również elementy wyposażenia roweru, motoru i samochodu! Wszystko oczywiście w języku angielskim :)

Tak więc, jeśli szukacie dobrego słownika, nieważne, czy dopiero zaczynacie swoją przygodę z "angielskim na poważnie", czy już jesteście zaawansowani (tak jak wspominałam - słownik zawsze się przyda) - postawcie na Słownik Plus Langenscheidt. Nie zawiedziecie się :)

5 komentarzy:

  1. Mam ten słownik oraz z tej samej firmy tlyko, że niemiecko-polski itd. Mi jako osobie, która 7 lat uczy się niemieckiego tamten bardziej się przydaje, choć przyznaję, że angielski też jest pomocny.:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam angielski i w sumie przydał by mi się dobry słownik ;)
    Super recenzja
    loveeread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem posiadaczką już kilku innych słowników, ale słownik przydatna rzecz, jeden więcej nie zawadzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z angielskim mam do czynienia an bieżąco i w swojej kolekcji mam kilka słowników. A z wydawnictwa Langenscheidt mam samouczek hiszpańskiego i bardzo jestem z niego zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też chyba mam ten słownik, a jeśli nie koniecznie ten to na pewno jakiś inny tego wydawnictwa i ogólnie jestem bardzo zadowolona. :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)