wtorek, 22 maja 2012

C.J. Simister - Bystrzaki. Jak rozwinąć niezwykły umysł Twojego dziecka

Autor: C. J. Simister
Tytuł: Bystrzaki. Jak rozwinąć niezwykły umysł Twojego dziecka
Wydawnictwo: Esprit 2012


Wszyscy rodzice marzą o tym, by ich dziecko było mądre, odważne, kreatywne, spostrzegawcze, wytrwałe... Pragną dla niego najlepszych cech. Lecz same dobre chęci nie wystarczą, by tak się stało. Potrzeba również działania - Twojego działania. A pomoże Ci w tym niezwykły poradnik pt. Bystrzaki autorstwa C.J. Simister, która ma za sobą kilkanaście lat doświadczenia w pracy z dziećmi i kieruje programem kształcącym umiejętność myślenia.

Zaczynamy od wprowadzenia. Już na samym początku autorka przedstawia nam sekrety sukcesu oraz cechy, jakie powinny posiadać dzieci. Brzmi podręcznikowo? Wcale nie! Sam proces nabywania takich cech można zacząć już od wczesnego dzieciństwa i polega raczej na dobrej zabawie, niż na bezwzględnym szkoleniu. Co więcej, nawet jeśli Twoje dziecko nie jest już małym szkrabem, nadal możesz wykształcać w nim wymienione w poradniku cechy.

W książce znajdziemy mnóstwo interesujących informacji, porad i wskazówek, cytatów, historii inspirujących ludzi, pomysłów, zabaw i ćwiczeń. Publikacja jest rzetelna, ciekawie wydana i, co najważniejsze, zawarte w niej rady są przystosowane do różnych grup wiekowych oraz mocnych i słabych punktów dziecka. Autorka proponuje np. prowadzenie dziennika detektywa czy kolekcjonowanie wiadomości. To właśnie między innymi te zabawy idealnie wpasowały się w mój gust i znalazły u mnie uznanie, gdyż uwielbiam czytać artykuły, informacje na temat interesujących mnie zagadnień, lubię także odkrywać tajemnice i rozwiązywać zagadki. Część gier można wykorzystać w podróży (nie będziecie narażeni na ciągłe zadawanie pytania "Daleko jeszcze?"), przy stole (nawet największy niejadek zje wszystko, co ma na talerzu), popołudniami (dziecko zapomni o nudzie) czy na zakupach (dzięki temu nie dasz się naciągnąć na kolejną zbędną zabawkę) - znakomicie pochłaniają uwagę dziecka. A pamiętacie zabawę w wynajdowanie kształtów w chmurach? Można ją wykorzystać podczas spacerów, świetnie rozwija dziecięcą wyobraźnię. 

Podobało mi się również wiele wspomnianych wyżej cytatów, z których kilku już nadałam miano życiowego motta. O, przy okazji, zobaczcie, co znalazłam ciekawego na temat czytania:

Otwiera ono umysł na nowe idee, kształci wyobraźnię, poprawia koncentrację oraz skupienie, a także rozwija empatię - żeby nie wspomnieć o niezbędnych umiejętnościach czytania i pisania. (str. 23)

Dziesiątki ćwiczeń, propozycje zabaw i gier zawarte w niniejszym poradniku ożywią rozwój intelektualny Twojej pociechy, dzięki czemu w przyszłości będzie radziło sobie znacznie lepiej niż przeciętne dziecko wychowane "na" telewizji i komputerze. Poświęć swój czas - to zaprocentuje na przyszłość Twojemu dziecku.

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Esprit!

17 komentarzy:

  1. z chęcią bym przygarnęła ^^
    w sam raz dla mojego dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś. Na razie nie mam dzieci, więc nie będę czytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Póki co, nie dla mnie, ale może kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Może być ciekawa. Chętnie przeczytam i wykorzystam w praktyce na siostrzeńcu:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zdobyć tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa książka. Chętnie przeczytam o tych zabawach xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że ta książka to świetny prezent dla mojej siostry, która aktualnie zajmuje się jedynie wychowywaniem swojego synka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka zapowiada się ciekawie, bardzo mnie zachęciłaś! ;) tematyka jest bardzo ważna, często się zdarza, że rodzice starają się "pozbyć" dziecka by tylko im nie przeszkadzało gdzieś pod nosem... a umysł dziecka najlepiej chłonie informacje, może to i przez straszne zapotrzebowanie na nie. :)
    Serdecznie pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wręcz idealnie to podsumowałaś :)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  9. Nie dla mnie, nie śpieszy mi się do posiadania dzieci. ;'D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyda mi się na przyszłość..:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poradnik na pewno przydatny, ale mi w najbliższej przyszłości w ogóle niepotrzebny :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno w tej chwili po nią nie sięgnę. Jednak moja sąsiadka ma 3 miesięczną córeczkę, więc jak będę wybierała się do niej w odwiedziny, to wiem już, co mogłabym jej kupić w prezencie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobre wychowanie dziecka to chyba najtrudniejsze i najbardziej odpowiedzialne zadanie w życiu. Ta książka przyciąga już samą okładką, chętnie zapoznałabym się z opisanymi w niej ćwiczeniami - zwłaszcza że w ramach wolontariatu pracuję z takimi małymi urwisami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie nie będę się za nią rozglądać, ale może być przydatna ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za poradnikami, ale takie dziecięce bardzo mnie interesują ostatnimi czasy... A nad tą pozycją zastanawiam się od jakiegoś czasu, ale nie byłam pewna. Teraz już wiem, że nie ma co czekać. Ta książka bardzo mi się przyda w najbliższych miesiącach. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sama bym chciała być mądra, odważna, kreatywna, spostrzegawcza i wytrwała - ale chyba już za późno na taką naukę,poradnik już mi nie pomoże :)
    A tak na poważnie , dobre wychowanie dziecka to bardzo ciężkie wyzwanie - dobrze miec taki poradnik pod ręką.
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)