niedziela, 27 maja 2012

FISZKI - Poznaj Włochy

Autor: praca zbiorowa
Tytuł: FISZKI. Poznaj Włochy
Wydawnictwo: Cztery Głowy 2012
Seria: Język i fakty


Fiszki to ostatnio bardzo popularny sposób na naukę języka obcego. Trudno jednak znaleźć zarówno czas, jak i chęci do tego, by samemu przygotować kartoniki ze słówkami. Z tego względu warto kupić gotowe.

Fiszki Poznaj Włochy mają za zadanie nie tylko nauczyć języka, ale też zapoznać z historią, kulturą, a nawet... kuchnią tego kraju. Na stu kartonikach znajdziemy m.in. informacje na temat położenia danego państwa, najważniejszych zabytków, a także imiona i nazwiska popularnych aktorów czy piosenkarzy pochodzących z tamtych okolic.

Fiszki są dość prostym, a za to jak skutecznym sposobem na naukę! Wystarczy tylko polskie słówko znajdujące się na awersie kartonika skojarzyć z jego obcojęzycznym odpowiednikiem znajdującym się na drugiej stronie, zapamiętać, a potem powtarzać co jakiś czas w formie quizu. W ten sposób poznamy wiele słówek, nie tracąc czasu na zbędne powtórki i nie martwiąc się, że mamy zbyt dużo materiału do opanowania.

Jako że mam ambitny plan nauczenia się języka włoskiego, fiszki te bardzo mi się przydały i przydadzą na pewno w kolejnych latach. Dzięki nim dowiedziałam się wielu faktów dotyczących tego państwa, poznałam też sporo nowych słówek czy wyrażeń. Na przykład słówko libero, które zawsze kojarzyło mi się z siatkówką, a dokładniej z zawodnikami grającymi na tej pozycji, oznacza 'wolny'. Od razu je zapamiętałam ;)

Fiszki znajdują się w poręcznym pudełeczku, dzięki czemu zmieszczą się w kieszeni, torebce czy plecaku. Można z nich korzystać dosłownie wszędzie - w poczekalni u lekarza, w samochodzie - stojąc w korku, na przerwach w szkole (lub na nudnych lekcjach :)), w kolejce w sklepie, na łonie natury... Opcji jest wiele, a efekt to skuteczna nauka. Ponadto do fiszek dołączony jest kod, po którego wpisaniu na tę stronę mamy możliwość pobrania nagrań mp3. Następnie wystarczy wgrać je do odtwarzacza i w ten sposób uczyć się poprawnej wymowy.

  • Czy Włosi to stereotypowi makaroniarze?
  • Jaki jest najpopularniejszy sport we Włoszech?
  • Co ma wspólnego węgiel ze świętem Trzech Króli?


Tego i wielu innych ciekawostek dowiesz się, sięgając po FISZKI. Poznaj Włochy!

Za możliwość zapoznania się z fiszkami bardzo dziękuję Wydawnictwu Cztery Głowy!

20 komentarzy:

  1. Całkiem ciekawy sposób na naukę. Przynajmniej język obcy nie staje się problemem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie włoskiego chyba byłoby mi nauczyć się najłatwiej, ze względu na licealne lekcje łaciny:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. nawet kiedyś uczyłam się włoskiego, ale przestałam po jednym roku. Jednak mam taki szatański plan, żeby wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi by się przydały takie, ale do nauki angielskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O wiele bardziej chciałabym uczyć się włoskiego niż hiszpańskiego, który mam w szkole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hiszpański to również piękny język. Ach - opanować kilka języków, moje marzenie ;)) Ja kiedy szłam do gimnazjum, wybrałam francuski, gdyż nie było włoskiego, ale teraz tego żałuję. Wprawdzie ładnie brzmi, ale gramatyka jest okropnie trudna. Cieszę się, że już idę do liceum, tam zamierzam wybrać włoski, a na razie sama się "doszkalam" ^^

      Usuń
  6. Te fiszki są świetne ;) Ja też chcę się uczyć włoskiego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Włoskiego się jeszcze nie uczyłam, ale kto wie? Może w przyszłości i za naukę tego języka się wezmę:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna jest ta metoda nauki, również wypróbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie gry - w dzieciństwie dzięki Monopoly, Eurobiznesowi i grom tego typu zawsze zapamiętywałam więcej niż ucząc się w szkole, a fiszki to jakby nie patrząc trochę podobny sposób nauki :) Chciałabym coś takiego o Francji!

    OdpowiedzUsuń
  10. Te fiszki powinny obowiązkowo znaleźć się na mojej półce z racji tego, że uwielbiam Włochy, a nawet próbowałam nauki tego języka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jakos nie potrafię się przekonać do tej formy nauki, kiedyś nawet sama robiłam fiszki ale zwykle kończyło się właśnie na robieniu... skoro jednak tak polecasz, może warto się nimi zainteresować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama chętnie bym z nich skorzystała.

      Usuń
  12. Muszę się w takie fiszki koniecznie zaopatrzyć!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fiszki to fajna sprawa, muszę się w takie uzbroić, bo właśnie uczę się włoskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że fiszki to fajny pomysł, choć do mnie akurat ten sposób nauki nie trafia całkiem. I jeśli już, to bardziej by mi pasowała wersja francuska. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja posiadam wersję niemiecką i jestem jak najbardziej na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fiszki to rzeczywiście skuteczny sposób na naukę. Przekonałam się o tym, bo sama korzystam z tej formy nauki.

    ~Małgosia

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)