środa, 2 maja 2012

TOP 10 - ulubione animacje

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.


Akcja dobrze Wam znana z bloga Klaudyny. Tym razem tematem rankingu są ulubione animacje - to chyba najfajniejsze Top 10 do tej pory :) Co jak co, ale kreskówki i filmy animowane uwielbiam.

(Dlaczego mogę wybrać tylko 10?!)

Zacznę od uwielbianych przeze mnie w dzieciństwie bajek Olinek Okrąglinek oraz Niedźwiedź w dużym niebieskim domu. Może 'bajka' to nie najwłaściwsze określenie na ten drugi program, ale musiałam go tu wymienić. Jako dziecko uwielbiałam tego misia, Pannę Cień i całą spółkę i zawsze śpiewałam 'piosenkę na dobranoc' z księżycem :)

Nie mogę też nie wymienić kilku disneyowskich animacji: przede wszystkim Pięknej i Bestii, która była chyba pierwszym filmem Disney'a, jaki obejrzałam; Mulan - wzruszającego i niezwykłego filmu (kontynuacja też jest niezła!) oraz... Kubusia Puchatka. Tego nie muszę tłumaczyć, prawda? Chyba wszyscy kochamy misia o bardzo małym rozumku (i jego 'mjut' :)). 

No i oczywiście kreskówki! Mam wiele ulubionych, ale największą sympatią darzę Atomówki, Muminki oraz Smerfy. Wśród 'atomowych' dziewczyn najbardziej utożsamiałam się z Brawurką (natomiast najbardziej nienawidziłam Bajki, bo ciągle się mazała i... miała głupi głos), Muminki kochałam wszystkie (chyba najbardziej Włóczykija. Ale on nie jest Muminkiem.), a jeśli chodzi o Smerfy, to większą sympatią darzyłam Gargamela, niż Ważniaka.

Na koniec - uff, nie zapomniałam - jeszcze dwa filmy animowane, które zajmują ważne miejsce w moim sercu. Zaczarowana oraz Na fali. Oba genialnie zrobione, ten pierwszy - z cudowną ścieżką dźwiękową, ten drugi - megazabawny.

I gdybym mogła nagiąć reguły Top 10, dodałabym tu jeszcze te oto bajeczki:
~Miś Uszatek
~Gumisie
~Spongebob Kanciastoporty
~Ratatuj
~Pocahontas (wersję Disney'a)
~Anastazja
~Reksio
~Shrek
~Scooby-Doo
~Tom i Jerry
~Król Lew
~Odlotowe Agentki
... kurczę, zaczęłam się rozkręcać. Może lepiej przestanę, zanim kompletnie Was zanudzę i ten post zrobi się długości 300 kilometrów. Co mogłoby się stać.

A jak Wasze typy?

13 komentarzy:

  1. Kubuś Puchatek, Shrek i Król Lew to również i moje ulubione bajki :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam u siebie własny ranking. Też uwielbiam Mulan! I kochałam Olinka Okrąglinka. xD Ale za Kubusiem nie przepadałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna i Bestia - uwielbiam! Zaczarowaną także :) I jeszcze dzisiątki innych bajek :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna i Bestia - popieram w 100%.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również wybrałabym Pocahontas i Smerfy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Król Lew" na pierwszym miejscu. A potem cała masa innych bajek, w tym "Gumisie", "Kopciuszek", "Pocahontas" i "Mulan", "Shrek"...
    Ale fajny post:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Muminki! I anime: Mój sąsiad Totoro, Spirited Away ;)Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się Twój wybór. Pod większością mogłabym się podpisać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wieloma Twoimi wyborami się zgadzam m. in. z "Mulan", "Pocahontas", "Króle Lewem", "Shrekiem" i "Anastazją". :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham "Piękną i Bestię", ale Muminki zawsze mnie przerażały, szczególnie straszna była Buka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedźwiedź w dużym niebieskim domu, to było świetne! Słodki Jezu, nadal pamiętam ten Księżyc, ale więcej szczegółów nie jestem w stanie przywołać z pamięci... Oprócz niedźwiedzia i domu, rzecz jasna.
    Wszystkie Disney'e i Anastazja - Tak, tak, tak!

    OdpowiedzUsuń
  12. Brawurka to istny wymiatacz! Moja przyjaciółka udawała Bajkę, nasz kumpel Mojo Jojo i dostawaliśmy totalnego świra. Bitwy, misje, obrony, ataki. Ach, jak fajnie się to wspomina :))

    Twoje trzy ulubione kreskówki - Smerfy, Muminki i Atomówki to również moi zdecydowani faworyci.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)