sobota, 16 czerwca 2012

FISZKI - Konwersacje

Autor: praca zbiorowa
Tytuł: FISZKI - Konwersacje
Wydawnictwo: Cztery Głowy 2012


Aby opanować język obcy, nie wystarczy wykuć na blachę słówek i zasad gramatycznych (te drugie to istna zmora dla wszystkich, którzy uczą się języków). Dobrze byłoby też znać kilka podstawowych i tych mniej znanych sformułowań potrzebnych do prowadzenia rozmowy. Pozycja Konwersacje służy nam z pomocą, podając użyteczne zwroty przydatne w takiej sytuacji.

I tutaj również znajdują się fiszki w specjalnym MEMOBOXie - pudełku służącym do systematyzowania kartoników ze słówkami i wyrażeniami. W zestawie Konwersacje znajdziemy aż 300 fiszek, na każdej znajduje się wyrażenie wraz z transkrypcją i przykładem użycia w zdaniu. Wszystkie hasła podzielone są na poniższe kategorie:
  • kontakty towarzyskie
  • rozpoczynanie i kończenie rozmowy
  • pytanie o informację, uzyskiwanie i udzielanie informacji
  • relacjonowanie wydarzeń
  • składanie, akceptowanie i odrzucanie ofert
  • negocjowanie, przyznawanie racji i brak zgody
  • udzielanie rad
  • prośba o powtórzenie
  • porównania
  • wybór i preferencje
  • opinie
  • wypełniacze
  • wyrażenia łączące


Omawiana przeze mnie publikacja jest świetna i bardzo pomocna w nauce. Gdy rozmawiamy z obcokrajowcem, często nie możemy przetłumaczyć na dany język polskiego wyrażenia czy zwrotu (a zwykle są one po prostu nieprzetłumaczalne). Natomiast jeśli opanujemy przynajmniej większość materiału z Konwersacji, będziemy mogli dogadać się na odpowiednim poziomie i, co tu dużo mówić, 'zaszpanować', jeśli jesteśmy w grupie, znajomością takich wyrażeń :) Przydadzą się one nie tylko podczas rozmów typowo towarzyskich, ale również spotkań biznesowych czy publicznych wystąpień. Wydawnictwo kieruje swoją publikację do osób, których poziom zaawansowania w znajomości języka angielskiego sięga A2-B2. To oznacza, że najlepiej, aby czytelnik znajdował się na etapie od niższego średnio zaawansowanego do wyższego średnio zaawansowanego.

Oprócz fiszek do publikacji dołączono również płytę CD z nagraniami profesjonalnych lektorów, dzięki którym możemy nauczyć się poprawnej wymowy oraz praktyczną kieszonkę, do której możemy włożyć kilka kartoników, a następnie mieć je przy sobie, by uczyć się słówek w wolnych chwilach. W ten sposób nie musimy zabierać ze sobą całego MEMOBOXu. Konwersacje polecam każdemu, kto chce podszlifować język i poznać mnóstwo przydatnych w czasie rozmów zwrotów!

Za możliwość zapoznania się z fiszkami bardzo dziękuję Wydawnictwu Cztery Głowy!

17 komentarzy:

  1. Fiszki to bardzo przydatna rzecz. Mam w domu jeden egzemplarz. Ale inna dziedzina. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam fiszki maturalne, muszę przyznać, że bardzo mnie wciągnęły, nigdzie się bez nich nie ruszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również ostatnio sobie sprawiłam fiszki, i również z innej dziedziny 9a dokładnie słownictwo). Co prawda jeszcze nie w użyciu, bo szkoła zaprzątnęła mi głowę do reszty, lecz mam z nimi związane ambitne wakacyjne plany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także sprawiłam sobie fiszki - tym razem ze słownictwem włoskim ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa sprawa. Musze poszukać. Może niekoniecznie z angielskiego ale np hiszpański , którego bardzo chciałabym się nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fiszki bardzo by mi pomogły w nauce tego języka. Chciałabym również mieć fiszki z języka japońskiego :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe te fiszki, kiedyś spróbuję takiej metody nauki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. o, coś takiego by mi się przydało ^^ od zawsze zabieram się za naukę języka, ale ciągle brak odpowiednich materiałów ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam Fiszki w każdym wydaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. W prawdzie jestem na nieco wyższym poziomie z angielskiego, jednak uważam, że tego języka nigdy za wiele, dodatkowo uwielbiam fiszki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna jest ta pozycja, pomimo małej ilości fiszek przerobiłam dotychczas dopiero połowę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie osobiście fiszki nie są potrzebne, ale mogę je polecić mojej nastoletniej bratanicy. Sądzę, że ona zrobi z nich dobry użytek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadam za podobnymi tematami, mimo iż na pewno w jakiś sposób pomagają przy nauce języków obcych. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fiszki to naprawdę genialna sprawa! :D

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)