czwartek, 7 czerwca 2012

FISZKI - Poznaj Wielką Brytanię

Autor: praca zbiorowa
Tytuł: FISZKI. Poznaj Wielką Brytanię
Wydawnictwo: Cztery Głowy 2012
Seria: Język i fakty


Znajomość angielskiego jest w dzisiejszych czasach priorytetem - raczej nie dogadamy się z obcokrajowcem, nie znając chociażby tego języka. Szybką i skuteczną naukę zapewniają fiszki, a te które dziś omawiam, są nie tylko źródłem słówek, lecz także wielu informacji i ciekawostek na temat Wielkiej Brytanii.

Historia, kultura, geografia, kuchnia, stereotypy, obyczaje - te wszystkie zagadnienia obejmuje publikacja, wchodząca w skład serii Język i fakty. Przeglądając fiszki i zapamiętując dane słówka, dowiadujemy się przy okazji wielu informacji na temat tego kraju. Jeśli więc chcemy wyjechać do Wielkiej Brytanii, ta pozycja z pewnością się nam przyda i pomoże opanować ponad 100 słówek i wyrażeń w języku angielskim.

Istotną kwestią jest jeszcze wyjaśnienie, czym są fiszki i jak z nich korzystać. Otóż fiszki to niewielkie kartoniki, które bez problemu mieszczą się w dłoni, na których z jednej strony widnieje słówko w języku polskim, zaś z drugiej - jego obcojęzyczny odpowiednik. Kilkukrotne obrócenie takiej karteczki już daje efekty: łatwo zapamiętujemy w ten sposób dane wyrażenie. Ale fiszki mogą służyć również do nauki dat czy... numerów telefonów - wtedy na awersie kartonika zapisujemy rok lub cyfry danego telefonu, a na rewersie wyjaśnienie albo nazwisko właściciela tego numeru.

Ale wracając do fiszek Poznaj Wielką Brytanię. Wszyscy oczywiście wiemy, że symbolem tego państwa jest np. Big Ben czy London Eye, że tradycyjne angielskie śniadanie składa się z tostów i jajek na bekonie (choć moja kuzynka mieszkająca w Anglii twierdzi, że ten obyczaj nieco już ulega zmianom), że strażnicy trzymający wartę przed Pałacem Buckingham, ponoć nie mogą nawet drgnąć (a co tu mówić o uśmiechnięciu się, gdy wszyscy turyści próbują ich rozśmieszyć). Ale czy wiedzieliście, że londyńskie metro zwane the tube jest najstarszym metrem na świecie? Albo że Irlandia znana jest z piwa zwanego Guinness? Albo że popularna w Anglii potrawa - ryba z frytkami - podawana jest owinięta w gazetę? Muszę przyznać, że wiele faktów mnie zaskoczyło, a teraz sama zaczynam, mówiąc kolokwialnie, szpanować tą wiedzą wśród znajomych :))

100 kartoników znajduje się w poręcznym pudełku, co gwarantuje, że z pewnością zmieszczą się w plecaku czy nawet kieszeni. Można więc zabrać je ze sobą wszędzie i korzystać z nich w tych chwilach, które zwykle pozostają niewykorzystane. Materiał dzieli się na ten, który jest już opanowany, i który jeszcze trzeba powtórzyć - a fiszki rozdzielone są odpowiednimi przekładkami: "umiem" lub "nauka". Dodatkowo do pakieciku dołączony jest kod mp3 z nagraniami rodowitego Brytyjczyka.

Jeśli więc chcecie dowiedzieć się wielu interesujących wiadomości i ciekawostek na temat Zjednoczonego Królestwa i podszlifować swoje umiejętności językowe, zaopatrzcie się w fiszki Poznaj Wielką Brytanię.

Za możliwość zapoznania się z fiszkami bardzo dziękuję Wydawnictwu Cztery Głowy!

20 komentarzy:

  1. Muszę podszkolić język angielski, więc może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to by mi się przydało. Ciekawe czy by u mnie ten system poskutkował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fiszki zawsze zdawały u mnie egzamin, a te wydają też być ciekawym źródłem informacji. chętnie im się przyjrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama raczej spasuje, ale polecę owe fiszki mojemu bratankowi. Myślę, że bardzo mu się one przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa recenzja, więc z chęcią sięgnę po te fiszki:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatna inwestycja, polecam z doświadczenia swojego i znajomych ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha! Skorzystam i ja, i moja córka! Chętnie się rozejrzę za tymi fiszkami:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł fajny, tyle, że fiszki to nie moja metoda nauki, więc spasuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z chęcią widziałabym takie fiszki u siebie, a zwłaszcza do nauki j. angielskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fiszki to naprawdę świetna metoda nauki :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z angielskiego zbyt dobra nie jestem, więc może te fiszki pomogłyby mi w nauce? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może kiedyś spróbuję nauki z pomocą fiszek, bo wydaje mi się, że to naprawdę ciekawa metoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, też je mam, są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. I ja zastanawiam się nad nauką z fiszkami, ale raczej nie tymi. Widziałam na stronie Empiku coś w stylu: Język Angielski poziom... ale kto wie? Może zmienię jeszcze zdanie? :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fiszki są już moimi dobrymi przyjaciółkami.;) Bardzo mi pomogły, szczególnie przy nauce zwrotów z angielskiego.;)

    OdpowiedzUsuń
  16. O, właśnie te fiszki by mi się bardzo przydały. Świetnie, że dodatkowo jeszcze jest o tym kraju - przy okazji się dużo o nim dowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też bardzo lubię tę metodę nauki ;)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)