niedziela, 22 lipca 2012

Luca Caioli - Ronaldo. Obsesja doskonałości


Autor: Luca Caioli
Tytuł: Ronaldo. Obsesja doskonałości
Wydawnictwo: Sine Qua Non

Cristiano Ronaldo dos Santos Aveira - jeden z najbardziej rozpoznawalnych piłkarzy na świecie. Być może nie każdy wie, że Ronaldo to jego... drugie imię, ale i tak jest znany. Uwielbiany przez miliony, nienawidzony przez drugie tyle (przyznam, że należę do tej pierwszej grupy :)). Bożyszcze kobiet i obiekt nieprzychylnych spojrzeń innych mężczyzn. Kocha lans i dobre samochody, jest niesamowicie zmotywowany do tego, by osiągnąć doskonałość. Dąży do tego wręcz obsesyjnie. Jakim prywatnie człowiekiem jest CR7?

Opis wydawnictwa:

Gdy młody, dobrze rokujący Portugalczyk pojawił się w Manchesterze United w 2003 roku, sir Alex Ferguson bez wahania ubrał go w koszulkę z numerem 7, którą kiedyś dumnie nosiły takie gwiazdy, jak George Best, Eric Cantona czy David Beckham. Oczekiwania były ogromne, a Ronaldo nie rozczarował. Jako pierwszy piłkarz Premier League zdobył w 2008 roku tytuł Piłkarza Roku FIFA. 
(...) Luca Caioli w swojej książce opisuje historię Ronaldo nie tylko z perspektywy boiska, ale - jak nikt wcześniej - dociera do sekretów życia prywatnego, co w przypadku tak rozpoznawalnego piłkarza-celebryty nie jest sprawą łatwą. Zapraszamy w wyjątkową podróż, zaczynającą się na małych boiskach podwórkowych, a kończącą w blasku reflektorów największych stadionów świata, gdzie prowadzi tylko jedna droga: ciężka praca i obsesyjne dążenie do doskonałości.

Chłopak z sąsiedztwa. Swoją przygodę z futbolem rozpoczął w Andorinhi, mając 9 lat. Poważną karierę zaczynał jednak w Sportingu Lizbona. Już wtedy swoimi umiejętnościami przyćmiewał nawet starszych kolegów i wywoływał zachwyt w oczach trenerów i selekcjonerów. Pozostał jednak normalnym chłopakiem, który nieraz tęsknił za rodziną czy za tym, że nie mógł cieszyć się dzieciństwem.

Piłkarz. Ze Sportingu przeniósł się do Manchesteru United, gdzie Sir Alex Ferguson dał mu koszulkę z numerem 7. Taką, jaką nosiły w Anglii wielkie gwiazdy futbolu. Być może, słysząc o osiągnięciach młodego piłkarza, przeczuwał, że ten okaże się godnym następcą m.in. Davida Beckhama. Z drużyny Czerwonych Diabłów, Cristiano przeniósł się do Realu Madryt. I to za jaką sumę! Jego rekordowy transfer za 94 miliony euro przeszedł do historii. I on sam również - jako najdroższy piłkarz świata.

Celebryta. Po zejściu z boiska CR7 nie znika ze świateł reflektorów. Plotki, skandale (do tej pory zawsze nieprawdziwe) krążą o nim zarówno w mediach hiszpańskich, portugalskich, jak i na całym świecie. Nic dziwnego - tę postać świata futbolu zna chyba każdy. I jego zamiłowanie do celebryckich zapędów również. Wziął udział w kampanii reklamowej dla Armaniego, został też twarzą (właściwiej byłoby chyba powiedzieć - nogami) firmy Nike, ma własną kolekcję ubrań i butów...

Ojciec. Po odpadnięciu Portugalii z mundialu w RPA, CR7 sam ogłosił z dumą, że... urodził mu się syn. Nie chciał zdradzić, kto jest matką chłopca. Brukowce natychmiast wyczuły sensację, na której można zarobić. Jedno jest pewne: Ronaldo Junior ma się dobrze. Niedawno świat obiegły zdjęcia z urlopu piłkarza, który spędził z synkiem i narzeczoną Iriną Shayk.

Autor w sposób naprawdę interesujący i frapujący opisał historię znanego sportowca. Odkrywa przed czytelnikami wszystkie jego sekrety, począwszy od sensacyjnego skandalu w 2005 roku, aż po jego ostrą rywalizację z innym znanym i świetnym piłkarzem - Leo Messim. Niewątpliwie wielką zaletą jest dokładność, jaka charakteryzuje tę biografię. Autor postarał się, by poznać wszelkie szczegóły dotyczące życia Ronaldo i opisał je w książce. Zwykle, gdy czytam biografie, mam wrażenie, że wchodzę z butami w czyjąś prywatność i intymność. Z drugiej strony, zawsze jestem ogromnie ciekawa, jak wygląda(ło) życie osoby, o której czytam. Zagłębiając się w historię o portugalskim piłkarzu, raz przecierałam oczy ze zdumienia, innym razem zaś uśmiechałam się sama do siebie. Poznałam wiele ciekawostek, o których wcześniej nie miałam pojęcia. Autor przedstawia historię Ronaldo w sposób tak barwny i ciekawy, że trudno się od niej oderwać.

Poznajcie historię jednego z najlepszych piłkarzy świata i sięgnijcie po jego biografię. Jeśli należycie do fanów CR7, to jest to dla Wasd pozycja obowiązkowa. A jeśli nie - być może po lekturze tej książki, zmienicie o nim zdanie.

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non!

12 komentarzy:

  1. Z chęcią bym przeczytała. Ostatnio miałam okazję przeczytać biografię Casillasa. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również czytałam biografię tego bramkarza, i także przypadła mi do gustu :)

      Usuń
  2. Nie ciągnie mnie za bardzo do Ronaldo. Przeczytałam biografię Ibrahamowić'a a także Casillasa i bardzo mi się podobały, ale z tą spasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię biografie, ale tym razem spasuję. Tematyka piłkarska kompletnie mnie nie interesuje. Wręcz wywołuje u mnie agresję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem wierną fanką Barcy, więc pewnie podjerzewasz jak mam stosunek do boskiego Cristiano...

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie, nie to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja będę tą książkę omijać szerokim łukiem, jego obsesja działa na mnie jak płachta na byka;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem jakąś wielką fanką piłki nożnej, ale chciałabym poznać historię Ronalda, zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam piłkę nożną i z chęcią przeczytałabym taką książkę, ale o jakimś hiszpańskim zawodniku najchętniej ;) Do Ronaldo nic nie mam, uważam, że jest utalentowanym piłkarzem (choć trochę zbyt zmanierowanym jak na mój gust), ale nie jestem jego fanką, więc po książkę raczej nie sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. niestety nie moja tematyka :)
    jednak osoby zainteresowane z pewnością uznają tę książkę za ciekawą i wartą przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ronaldo cenię za jego umiejętności i to, że wypracował swój talent sam, techniką.

    Jednak nie mogę na niego patrzyć, bo jest tak hmm... nie wiem jak to ująć.. zresztą nie ważne.. nie chcę nikogo obrażać.

    Książki nie przeczytam, bo nie lubię tego typu pozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja baaardzo lubię Ronaldo i chętnie przeczytam jego biografię!

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)