piątek, 6 lipca 2012

TOP 10 - najlepsze wakacyjne lektury

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta.
Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień!



Jejku, jak dawno nie było u mnie rankingu TOP 10! Sama się sobie dziwię, bo do tej pory dość chętnie przystępowałam do tworzenia własnych dziesiątek w akcji zapoczątkowanej przez Futbolową. Ale podsumowanie też dawno gościło na moim blogu (ostatnio powróciłam do tej 'tradycji'), więc w sumie niczemu nie mogę się dziwić :)

Dzisiejszy temat na szczęście idealnie pasuje do wakacyjnej pogody. Z nieba leje się żar, nic się człowiekowi nie chce, a jeśli już sięga po książki, to tylko i wyłącznie jest to literatura lekka, niezbyt wymagająca i relaksująca. Z mojej strony zaprezentuję Wam dziesiątkę lektur, które czytałam i świetnie się przy nich bawiłam, wobec czego idealnie nadają się na zapoznanie się z nimi w wakacje.

Czas tajemnic - Marcel Pagnol (recenzja)
Całkiem niedawno czytałam kolejną książkę Marcela Pagnola - mistrza francuskiej prozy. Pisarz ten niesamowicie potrafi oczarować czytelnika. Czemu właśnie Czas tajemnic? Bo początkowo akcja rozgrywa się właśnie w czasie wakacji - a nie ma nic przyjemniejszego, niż rozkoszowanie się latem we Francji, nawet, jeśli tylko podczas lektury.

książki podróżnicze (recenzje)
Mój ukochany gatunek literatury podróżniczej nie może się tu nie znaleźć, zwłaszcza, że takie książki są idealne na czas wakacji! Jeśli nigdzie nie wyjeżdżamy, możemy wyruszyć w podróż, oddając się lekturze. Najbardziej cenię sobie publikacje, które wyszły spod pióra Beaty Pawlikowskiej oraz Martyny Wojciechowskiej.

Dziennik Bridget Jones - Helen Fielding (recenzja)
Jak już wspominałam, na wakacjach najczęściej sięgamy po lekkie lektury. Do takich z pewnością należy przezabawny Dziennik Bridget Jones. Szkoda, że kontynuacja już tak mu nie dorównuje... Choć zawsze można jeszcze obejrzeć film.

Świat marzeń zakupoholiczki - Sophie Kinsella (recenzja)
Kolejna powieść zasługująca na miano wakacyjnej. Lekka, przyjemna, zabawna. Szybko się czyta. I w tym przypadku polecam obejrzenie filmu: Isla Fisher w głównej roli jest genialna!

Płomienne olimpiady - Michael Coleman (recenzja)
Do Igrzysk Olimpijskich w Londynie coraz bliżej. A kto chciałby się dowiedzieć, jak wyglądały pierwsze igrzyska, poznać mnóstwo zabawnych historii i anegdotek i po prostu podszkolić się nieco w tym temacie, niech zabiera się za lekturę Płomiennych olimpiad!

Mogę schudnąć - Tobiasz Wilk, Agnieszka Płaneta (recenzja)
Sporo ludzi narzeka na swoją figurę, wypróbowuje coraz to nowsze i bardziej wymyślne diety... z różnym skutkiem. I prędko się do odchudzania zniechęca. Właśnie na czas wakacji chcą wyglądać lepiej, zgrabniej, korzystniej. Jak się zabrać za skuteczne odchudzanie? I czy dieta-cud istnieje? Zachęcam do sięgnięcia po poradnik Mogę schudnąć - nawet jeśli nie przyda się teraz, to może po okresie wakacyjnym...

Jak upolować faceta. Po pierwsze dla pieniędzy (recenzja)
Kryminał z przymrużeniem oka. Kobiecego oka. Świetna, zabawna historia rozwódki, która po utracie pracy zatrudnia się jako łowca nagród. Cóż to za tajemnicze określenie? Żeby się tego dowiedzieć, a także niesamowicie poprawić sobie humor, koniecznie zajrzyjcie do książki.

fiszki do języków obcych (recenzje)
Kiedy, jak nie w czasie wakacji, gdy mamy tyle wolnych chwil, zająć się nauką języka obcego? Fiszki będą świetną pomocą w tym temacie. Poręczne pudełeczko można zabrać ze sobą wszędzie i dzięki temu powtarzać dany materiał w każdym miejscu i o każdej porze. W końcu o umiejętność dogadania się w obcym języku jest niezbędna, zwłaszcza na wakacjach. Co będzie, jeśli o drogę zapyta nas przystojny cudzoziemiec, hm? ;)

Świat według psa - Dorota Sumińska (recenzja)
Temat porzucania zwierząt (bo nie tylko psów) na wakacje jest znany chyba wszystkim. Mnie osobiście strasznie to oburza i nie rozumiem takiego zachowania. Dlatego lekturę Świata według psa polecam na wakacje, by otworzyć oczy na tego typu problem. Bo może nie każdy wie, że zwierzęta też czują. Dzięki tej książce można spojrzeć na świat oczami psa.

krzyżówki
Pozwoliłam sobie na małe ustępstwo od reguły i na ostatnim miejscu zamieściłam coś, co książką nie jest, ale za to jak znakomicie nadaje się na wakacje! Ja już zgromadziłam mały zapas krzyżówek. Dlaczego właśnie one? Bo: są świetne na nudę; rozwijają mózg, pamięć i koncentrację; ich wspólne rozwiązywanie gwarantuje doskonałą zabawę; za rozwiązanie nawet jednej krzyżówki można wygrać nagrodę... Mam wymieniać dalej? :)

21 komentarzy:

  1. Całkowicie się zgadzam, że wakacje to świetny czas na powieści Pagnola. Za fiszki mam zamiar się wkrótce wziąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam jedynie książkę o Bridget :)
    reszty nie miałam okazji, więc może w wakacje sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak- krzyżówki! Muszę uzupełnić zapasy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się co do Bridget i Zakupoholiczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy wybór - zupełnie się z nim zgadzam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czas tajemnic to świetna lektura na wakacje, tak samo jak Bridget. :)
    Reszty nie znam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świat marzeń zakupoholiczki- idealne książka na wakacje! ;) A książki podróżnicze, zwłaszcza Beaty Pawlikowskiej, mogę czytać przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo tak, całkowicie się z Tobą zgadzam ;) Książki podróżnicze są idealne na wakacje, "Jak upolować faceta..." i "Czas tajemnic" niedługo zamierzam przeczytać. Krzyżówki ostatnio zaczęłam rozwiązywać - oprócz książek są idealne na nudę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam wspomnieć, że podoba mi się nowy wygląd bloga :)

      Usuń
  9. O tak, krzyżówki są świetne. Muszę sobie jakieś zakupić. A co do pozostałych książek, niestety nie kojarzę żadnego tytułu, żadnej z wymienionych książek nie czytałam. :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam Pagnola i Zakupoholiczkę, reszcie muszę się przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie rozróżniam lektur na wakacyjne i niewakacyjne. :) Wszystko zależy od mojego humoru. :) Ale w "Czasie tajemnic" czuje się lato. Po prostu. :) A fiszki. Czemu nie? Wakacje to idealna pora na naukę języków. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Jak upolować faceta":D przydałaby mi się ta ksiażka. ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  14. Z tego wszystkiego czytałam chyba tylko książkę Pagnola. Na wakacje idealna.;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo, Świat według psa bym chciała przeczytać *_*

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam tych książek. Będę musiała to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie czytałam jeszcze tych książek, nawet nie miałam ich w planach czytać:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Co do książek podróżniczych, zdecydowanie się zgadzam. Kiedy z różnych powodów nie mogę danego lata wyjechać na wakacje, sięgam właśnie po nie, bo wiem, że przeniosą mnie do tego zakątka świata, który sobie wybiorę. Fiszki do języków obcych to również świetny pomysł. No i chętnie sięgnę po coś autorstwa Pagnola, na razie czytałam jedynie "Żonę piekarza", którą, nawiasem pisząc, dodałam do mojego Top 10 :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)