piątek, 10 sierpnia 2012

Hiszpański. Gramatyka


Autor: Aleksandra Tesiorowska
Tytuł: Hiszpański. Gramatyka
Wydawnictwo: Edgard 2010



Opis wydawnictwa:
"Hiszpański Gramatyka to napisany przystępnym językiem podręcznik z ćwiczeniami. Wyczerpująco objaśnia wszystkie zagadnienia gramatyki języka hiszpańskiego i uczy posługiwania się nimi w praktyce. Repetytorium objaśnia 90 najważniejszych zagadnień gramatycznych, m.in. następstwo czasów i trybów, użycie rodzajników, przyimków oraz zaimków. Część teoretyczna uzupełniona jest licznymi przykładami zastosowania reguł w praktyce. Ponad 150 różnorodnych ćwiczeń wraz z kluczem odpowiedzi oraz zbiorcze testy pozwalają na samodzielne sprawdzenie stopnia opanowania materiału. W książce znajdują się również tabele koniugacyjne prezentujące odmianę czasowników regularnych i nieregularnych."

Język hiszpański to jeden z najpopularniejszych języków na świecie, a przy okazji... jeden z najłatwiejszych do opanowania! Sprawdzałam z ciekawości przed paroma minutami, więc możecie mi wierzyć. Od pewnego czasu właśnie hiszpański dołączył na moją listę języków do perfekcyjnego opanowania, poszukiwałam zatem dobrych materiałów do samodzielnej nauki. Gdy więc dowiedziałam się o książce 'Hiszpański. Gramatyka', postanowiłam nie wahać się i się z nią zapoznać. Jakie są moje wrażenia z dotychczasowej nauki?

Książka przedstawia zagadnienia gramatyczne obejmujące części mowy, czasy, tryby oraz sposoby tworzenia zdań i mowy zależnej. Gramatyka zawsze była moją piętą achillesową, niezależnie od tego, o jaki język obcy chodziło (bo, o dziwo, z polską problemów nie mam, za to na przykład z francuską - już tak, i to dosyć spore). Dlatego początkowo miałam pewne obawy co do tego, jak efektywnie będzie przebiegać moja nauka hiszpańskiego (choć nie mówię tu o słówkach, bo te zwykle opanowuję szybko i skutecznie). Okazało się, że  były one (czytaj: obawy) całkowicie niepotrzebne! Bo w niniejszym repetytorium wszystko wyjaśnione jest wyczerpująco, dokładnie i starannie, a przy okazji wystarczająco dobrze na tyle, bym zdołała wszystko zrozumieć.

Wszelkim regułkom i zagadnieniom towarzyszą liczne przykłady i ćwiczenia. Dzięki tym ostatnim można sprawdzić w praktyce omawianą część teoretyczną. Teraz już wiem, czemu nauczyciele tak wielką uwagę przywiązują właśnie do zadań - poprzez ich rozwiązywanie wiedza faktycznie utrwala się w głowie, o czym miałam okazję się przekonać, wykonując ćwiczenia zawarte w niniejszej książce.

Ogromny plus należy się tej publikacji za oprawę graficzną. Tekst jest czytelny i przystępny, ważne informacje są pogrubione, a te jeszcze ważniejsze oznaczone kolorem niebieskim, na końcu znajdują się natomiast przejrzyste tabelki. Dzięki tym zabiegom nic się nie miesza, literki nie skaczą przed oczami (kiedyś sięgnęłam po publikację, w której tekst zlewał się w jedną całość, dlatego szybko ją odłożyłam...), a nauka staje się naprawdę skuteczna. Może nie każdy przywiązuje do tego wagę, ale ja jestem wzrokowcem, dlatego opracowanie graficzne danej pozycji jest dla mnie bardzo ważne.

Cóż mogę więcej powiedzieć - po prostu zachęcam do poznania języka aktualnych mistrzów Europy i świata w piłce nożnej ;-)

Za możliwość zapoznania się z repetytorium bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard!

9 komentarzy:

  1. Coś dla mnie bo uczę się hiszpańskiego ale na razie tylko słówka i zwroty. Coś z gramatyki też by się przydało .

    OdpowiedzUsuń
  2. Z hiszpańskiego to mi się przyda, bo muszę się trochę podszkolić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim marzeniem jest znać hiszpański, więc taką gramatykę na pewno sobie sprawię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię pozycje tego wydawnictwa, aczkolwiek Hiszpański mnie nie interesuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś uczyłam się hiszpańkiego, ale miałam ponad rok przerwy i chciałabym sobie poprzypominać. Tak, jak piszesz, ten język wcale nie jest taki trudny do opanowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gramatyka to zmora wielu uczniów. Niezależnie od języka. Ja przy polskiej i francuskiej nie mam najmniejszych problemów. Ale jak wziąć angielską, albo niemiecką, to już gorzej. :) Sama niedługo chcę rozpocząć naukę hiszpańskiego. Planuję skorzystać z książek wydawnictwa "Edgard", bo wszyscy je bardzo chwalą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze chciałam uczyć się hiszpańskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę taką samą tylko dotyczącą francuskiego :D!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na angielski bym się skusiła :d

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)