poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Peter Hince - Queen. Nieznana historia


Autor: Peter Hince
Tytuł: Queen. Nieznana historia
Wydawnictwo: Sine Qua Non 2012


Opis wydawnictwa:
"Queen. Nieznana historia to rock'n'rollowa opowieść z czasów świetności muzycznego szaleństwa, snuta ze sceny, zza kulis i ze studyjnego zacisza. Ten niepowtarzalny zapis autorstwa Petera Hince'a, który spędził z zespołem wiele lat jako członek ekipy technicznej, rzuca zupełnie nowe światło na Freddiego Mercury'ego, Briana Maya i ich kolegów z jednej z grup wszech czasów. To spojrzenie świeże i nowe, bo osobiste, wykraczające dalece poza monotonię zwyczajnej biografii."

Wczoraj rano, po Mszy w kościele, wstąpiłam do sklepu. Tam, stojąc już w kolejce do kasy, usłyszałam piosenkę, która akurat leciała w radiu. 'Skądś ją znam' - pomyślałam, skupiając się i wysilając słuch, żeby przypomnieć sobie, czyj to utwór i jaki ma tytuł. I nagle - olśnienie, w mojej głowie zapaliła się żaróweczka, taka jaką czasem widujemy w kreskówkach. Przecież to 'A Kind of Magic', piosenka zespołu Queen! No tak, jak mogłam jej od razu nie rozpoznać?

Książka, którą Wam dzisiaj przedstawiam, opowiada właśnie o tej znanej, rockowej grupie. O wszystkim, co działo się na scenie i za kulisami. Jest to historia snuta z najdrobniejszymi szczegółami. Peter Hince nie owija w bawełnę i nie bawi się w dziennikarza popularnego brukowca, lecz wykłada kawę na ławę, zachowując stosowny umiar i nie zapominając o rock'n'rollowym klimacie. A kim jest ów Hince? Skąd ten facet się wziął i co ma wspólnego z najpopularniejszym zespołem XX wieku? Peter Hince był członkiem ekipy technicznej, w związku z czym jak nikt inny mógł bacznie obserwować całą grupę i zapisać w pamięci wszystkie wydarzenia, jakie towarzyszyły mu podczas tej przygody.

Niesamowicie podobały mi się dialogi pomiędzy członkami zespołu. A to dlatego, że były one w większości zabawne i mile mi się je czytało. Świetnym dodatkiem są zdjęcia. Wiele z nich jak nic innego oddaje klimat koncertów czy prób nagraniowych; zaś pozostałe, przedstawiające członków zespołu, są wciąż żywe, jakby magiczne. Pomimo objętości książkę czyta się niezwykle szybko, zapewne ze względu na lekką narrację pierwszoosobową i wspominane przeze mnie wyżej dialogi. Autor przytacza wiele anegdotek, ciekawostek i opowiada o historiach, o których istnieniu nawet byśmy nie podejrzewali. Nie stroni przy tym od dość kontrowersyjnych tematów, ale czymże byłby świat rock'n'rollowców bez tych wszystkich aspektów?

A zatem poczujcie tę magię i sięgnijcie po wyjątkową biografię zespołu Queen. Zespołu, który stał się legendą, który zmienił życie wielu ludzi i który na zawsze pozostanie w naszej pamięci czy sercach. 

O nim nie da się przecież zapomnieć.

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non!

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam ich muzykę! Historią zespołu do tej pory się nie interesowałam, jednak ten tytuł z wielkim uśmiechem powitałabym na swojej półce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Queen był moim pierwszym świadomie pokochanym "dorosłym" zespołem. Do tej pory potrafię zaśpiewać (z Freddiem) chyba każdą piosenkę. Pamiętam kiedy umarł. Po raz pierwszy zaświtała mi wtedy myśl, żeby uciec z lekcji. Miałam dziewięć lat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam zamiar takze niedlugo przeczytac te ksiazke :)

    Przy okazji zapraszam do siebie na http://aleksiazka.blogspot.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ich muzykę, dlatego bardzo chciałabym mieć tę książkę na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A Ja już czytałam - też uwielbiam ten zespół - książka jest świetna - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem fanką Queen, ale może warto dowiedzieć się o tym zespole czegoś więcej. Muszę przyznać, że po Twojej recenzji zastanawiam się nad kupnem tej książki, niekoniecznie dla mnie, ale na prezent wręcz idealna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię ich piosenki; chętnie bym się dowiedziała co nieco o tym zespole :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)