piątek, 7 września 2012

Gitara dla początkujących



Autorzy: Mateusz Małek, Lech Zaciura
Tytuł: Gitara dla początkujących
Wydawnictwo: Edgard - Samo Sedno 2011
Ilość stron: 160 (+ płyta DVD)
Cena detaliczna: 29,90 zł

Chłopiec z gitarą byłby dla mnie parą... - każdy zna ten szlagierowy przebój. Rzeczywiście, chłopcy z gitarą mają wzięcie - czy to z klasyczną, czy elektryczną czy też basową. Na tej pierwszej można przecież zagrać dziewczynie serenadę pod balkonem ;), zaś dwie pozostałe to już ostrzejsze brzmienia.

Jakieś trzy lata temu zapisałam się z Siostrą do szkoły muzycznej. Chodziłam sobie do niej, brzdąkałam na gitarze, potem grałam coraz lepiej i nawet mi się to podobało, ale po pary miesiącach straciłam ochotę. Gitara kurzyła się w kącie, a ja krzywiłam się na myśl o kolejnej lekcji. Ot, słomiany zapał.

Kiedy jednak zyskałam okazję na zapoznanie się z przygotowanym przez wydawnictwo Edgard - Samo Sedno poradnikiem dotyczącym gry na tym instrumencie, postanowiłam po niego sięgnąć. Co z tego wynikło - o tym za chwilę ;)

Książka została napisana bardzo profesjonalnie, a przy tym przystępnie. Autorzy na początku przybliżają nam zasady początkujących grajków oraz wskazówki, jak wybrać i kupić dobry instrument. Wbrew pozorom jest to sprawa bardzo ważna, ale o tym już przeczytacie w książce. Kolejny rozdział to już informacje o budowie gitary; dźwiękach i sposobach strojenia tego instrumentu. Kiedy chodziłam do szkoły muzycznej, korzystałam ze specjalnego stroika elektronicznego, czasem próbowałam też nastroić gitarę sama ze słuchu. Tu natomiast znalazłam jeszcze jeden sposób na strojenie tego instrumentu... online. Czwarty rozdział to już wskazówki dotyczące trzymania gitary i wstęp do grania. Piąty traktuje m.in. o akordach, a najciekawszy okazał się dla mnie rozdział ostatni w którym to dowiedziałam się naprawdę przydatnych i interesujących rzeczy na temat komponowania melodii i pisania tekstów piosenek.

Cały poradnik to kompendium wiedzy nie tylko dla początkujących gitarzystów, ale też tych, którzy pierwsze kroki w tym temacie mają już za sobą. Multum porad, ciekawostek i wskazówek przyda się każdemu, kto z gitarą miał, ma lub chciałby mieć do czynienia. Zawsze to przecież lepiej wiedzieć więcej, niż nie wiedzieć wcale :-)

Oprócz słownych objaśnień, w książce pojawia się mnóstwo zdjęć ilustrujących np. prawidłowy chwyt akordu. Dzięki takim wizualizacjom, zrozumienie tekstu okazuje się łatwiejsze. Dodatkowo do poradnika dołączona jest płyta DVD z instruktażowymi filmikami, które również są bardzo pomocne.

Ogromnie spodobał mi się ten poradnik. Nie tylko za względu na świetne wydanie i nie tylko dlatego, że jest zbiorem przydatnych porad i wskazówek. Choć to również. Ale najważniejszym powodem było to, że znowu wróciła mi ochota na grę na gitarze! Sama z siebie sięgnęłam po ten instrument, co i dla mnie samej było naprawdę wielkim zaskoczeniem. Wraz z lekturą poradnika wróciła mi motywacja do działania - w tym przypadku - do grania!

W takim razie... poradniki i gitary w dłoń! :-) A kiedy wybierzecie się z przyjaciółmi na weekendową wyprawę, wszyscy usiądą przy wieczornym ognisku, a Wy wyciągniecie gitarę- zapewniam, że będziecie atrakcją wieczoru!

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard - Samo Sedno.

9 komentarzy:

  1. Chętnie. :D Gitarę mam i stoi w kącie, dlatego z ochotą zapoznam się z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedy byłam w podstawówce [w erze dinozaurów] to planowałam nauczyć się gry na gitarze
    później z wiekiem jakoś mi przeszło ;]
    także na dzień dzisiejszy odpuszczę lekturę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesująca pozycja. Osobiście nie potrafię grac na gitarze, ale chętnie bym się nauczyła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś bardzo chciałam nauczyć się gry na gitarze, ale nic z tego nie wyszło. Teraz jakoś mi to przeszło i raczej ta książka mi się nie przyda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam w tej kwestii słomiany zapał, a gitara się kurzy. Ale posiadam ten poradnik i na pewno po takiej recenzji szybko się po niego zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydałby mi się taki poradnik, ponieważ w tym roku, w szkole będziemy się uczyć grać na gitarze:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię grać na gitarze, więc czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem kompletna noga jeśli chodzi o grę na instrumentach i żaden poradnik, nawet najlepszy mi już nie pomoże :=D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest tak źle :D nie zrażaj się ;)

      Usuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)