czwartek, 13 września 2012

Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji

 
Autorka: Dagmara Gmitrzak
Tytuł: Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji
Wydawnictwo: Edgard - Samo Sedno 2011
Ilość stron: 208
Cena detaliczna: 34, 90zł

Stres towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Rozmowa o pracę, choroba członka rodziny, obawa przed czymś... Sytuacje, w których uaktywnia się stres, można wymieniać i wymieniać bez końca. Ale czy możliwe jest, żeby pokonać zjawisko stresu w sposób skuteczny i radykalny...?

Ktoś kiedyś powiedział, że nic nie jest niemożliwe. I tak sprawa ma się również w tym przypadku.

Poradnik Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji dokładnie przybliża zagadnienia związane ze stresem. Zawiera też wskazówki na to, by sobie z nim poradzić. W pierwszych rozdziałach zostało dokładnie omówione wszystko to, co ma związek lub jest przyczyną stresu. Ważne jest bowiem określenie powodu, który nas stresuje, byśmy potem mogli łatwiej obrać właściwą strategię przy sposobie radzenia sobie z tego typu sytuacjami. Przykład? Jeśli stres dotyka nas w pracy, autorka podpowiada kilka wskazówek, jak zregenerować się i umilić czas tam spędzany.

Emocje związane ze stresem różnią się między sobą również jeśli chodzi o płeć. Kobieta odczuwa go w sposób inny niż mężczyzna. Płeć żeńska jest, jak wiadomo, uznawana za tę bardziej wrażliwą, empatyczną, uczuciową. Mężczyznom nie wolno zaś było okazywać słabości. Czasy się zmieniły, ale nierzadko jeszcze słyszymy podobne poglądy. W jednym z rozdziałów poradnika dowiemy się, jak każda płeć może radzić sobie ze stresem i jak unikać konfliktów w kontaktach międzyludzkich. To może brzmieć jak kwestia z poradnika miłosnego, ale wbrew pozorom fragment ten jest naprawdę ciekawy.

Autorka dużo uwagi poświęca pozytywnym myślom, które powinny nam towarzyszyć. Pesymizm nie jest bowiem czymś, co ułatwia nam życie, a nawet wręcz przeciwnie. Narzekanie, gderanie, negatywne myślenie - wszystko to sprawia, że czujemy się coraz gorzej i poddajemy wpływowi stresu.

I przechodzimy wreszcie do sedna sprawy, a mianowicie do sposobów skutecznego radzenia sobie ze stresem. W tytule można zauważyć takie sformułowanie jak techniki relaksacji. Jednak nie tylko na nich autorka opiera swoje porady. Wysnuwa bowiem kilkadziesiąt wskazówek na sposoby walki ze stresem niedotyczących specjalistycznych technik relaksacyjnych. Dzięki temu możemy się stosować również do tego typu porad, nie oddając się medytacji. A'propos medytacji, w książce tej znajdziemy bardzo dużo tego typu praktyk. Widać w nich wpływy religijne (buddyzm) oraz zagraniczne (japońskie, wietnamskie, indyjskie...). Z pewnością wiele z nich wzbudzi Wasze zdziwienie (nie wiem czy to prawda, ale czytałam, że podobne praktyki są zakazane przez Kościół katolicki...), dlatego też tym osobom radzę kierowanie się wskazówkami niedotyczącymi technik relaksacji, o których wspomniałam kilka linijek wyżej.

Lektura poradnika autorstwa Dagmary Gmitrzak z pewnością pomoże wszystkim odzyskać radość życia. Ja wiele z niego wyniosłam i czytanie go było dla mnie niemałą przyjemnością. Dodatkowo wiem teraz bardzo dużo na temat stresu, co może przydać mi się w szkole (mój profil w klasie licealnej to humanistyczno-psychologiczny). Dzięki tej książce każdy dowie się, co jest przyczyną stresu, który mu towarzyszy i będzie mógł obrać właściwy kierunek w sposobie radzenia sobie z nim. Dodatkowo, dzięki wielu ćwiczeniom (między innymi oddechowym), medytacjom, wskazówkom i technikom, w końcu z pewnością poradzi sobie ze stresem. Do poradnika dołączona jest płyta z muzyką relaksacyjną (dwóm pierwszym utworom towarzyszy lektor).

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard -Samo Sedno.


11 komentarzy:

  1. Wszelkiego rodzaju poradniki rzadko do mnie przemawiają, a tego typu, czyli jak radzić sobie ze stresem - zupełnie nie. Tak więc tym razem sobie odpuszczę:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś mnie do tej książki nie ciągnie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem strasznie znerwicowana... może ta książka byłaby odpowiednia dla mnie?..

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja za poradnikami nie przepadam, dlatego pass.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O przydatny poradnik , jak mnie (przeważnie w pracy) stres dopadnie to czasami wysiadam :) I dodatkowo ta muzyka relaksacyjna to fajny pomysł. Akurat szykuję się do kupna płyty z technikami relaksacyjnymi w/g Schulza - podobno świetny :) Zobaczymy a na poradnik to się chyba skuszę

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam poradniki wydawane przez SamoSedno. Ostatnio sama recenzowałam Diet Coaching. Naprawdę świetnie przygotowane pozycje, które rewelacyjnie się czyta ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że ta pozycja bardzo by mi się przydała ;D szczególnie w ostatnich miesiąca...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czyjeś porady na relaks u mnie się w ogóle nie sprawdzają. Wolę swoje sposoby, czyli dobra książka/film i coś smacznego do picia lub jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam się że tego typu poradniki są nie dla mnie, ja na stres piję sobie herbatkę z melisy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. oj bardzo by mi się przydała taka książka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też piję na stres melisę, ale nie zawsze mi ona pomaga. Chętnie więc poczytałabym o technikach relaksacyjnych - zapiszę sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)