sobota, 6 października 2012

Katarzyna Półtoraczyk - Trudne pytania na rozmowie o pracę

Autor: Katarzyna Półtoraczyk
Tytuł: Trudne pytania na rozmowie o pracę, czyli jak odnieść sukces podczas rekrutacji
Wydawnictwo: Samo Sedno 2012
Ilość stron: 160
Cena detaliczna: 24,90 zł

Rozmowa kwalifikacyjna jest pierwszym, a zarazem chyba najtrudniejszym etapem, przez jaki muszą przejść kandydaci na dane stanowisko podczas procesu rekrutacji. Stres i obawy wiążące się z tą rozmową sprawiają, że wielu takich ludzi samych skreśla swoje szanse powodzenia na otrzymanie pracy. Bo albo zapominają języka w buzi, albo plotą takie bzdury, że głowa boli. Z pomocą przychodzi poradnik Katarzyny Półtoraczyk, który zapewni nam perfekcyjne przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

Autorka wystosowuje szereg porad i wskazówek, jak przygotować się do spotkania. W swojej książce podaje nie tylko rady dotyczące samej rozmowy, ale również ubioru czy zachowania. Zaczynamy jednak od przygotowań: uzyskania od rekrutera informacji na temat czasu i miejsca, w którym rozmowa ma się odbyć, symulacji takiej rozmowy (na przykład ze znajomym w roli rekrutera), dowiedzenia się przydatnych wiadomości o firmie czy stanowisku, na które się ubiegamy. Autorka pokusiła się również o kilka uwag dotyczących CV.

W najszerszej części, dotyczącej już bezpośrednio pytań, dowiemy się, jak odpowiadać na zagadnienia trudne, podchwytliwe, a nawet takie, na które oczy szeroko otwierają się nam ze zdziwienia. No bo co tu odpowiedzieć, gdy ktoś zapyta nas, ile osób dziennie spóźnia się na autobus w Krakowie? Nam to pytanie może wydawać się po prostu głupie, ale okazuje się, że jest niezwykle pomocne rekruterom - pozwala na przykład sprawdzić, czy kandydat jest kreatywny. Są też wzmianki o pytaniach, jakich osoba przeprowadzająca rozmowę nie powinna zadawać, wobec czego możemy odmówić odpowiadania na nie.

Wielu interesujących i potrzebnych informacji dowiedziałam się z lektury tego poradnika. Mam już teraz nie tylko ogólnikowe pojęcie na temat rozmowy kwalifikacyjnej, ale wiem także, jak to wszystko wygląda 'od kuchni', jakich pytań się spodziewać i jak na nie odpowiedzieć tak, by nie dać się złapać w pułapkę. Jest to książka naprawdę przydatna, zwłaszcza dla osób poszukujących pracy. Przeczytaj ją i dowiedz się, jak zabłysnąć na rozmowie kwalifikacyjnej!

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard - Samo Sedno!

11 komentarzy:

  1. Jak na razie nie mam zamiaru szukać pracy, więc książkę sobie odpuszczę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto jednak w nią zainwestować, bo wiele informacji w niej zawartych przyda się w przyszłości :) Ja na dzień dzisiejszy też nie szukam pracy (bo licealistka pracować jeszcze na szczęście nie musi ;)), ale książka była dla mnie bardzo przydatna.
      Ale nie nalegam :)

      Usuń
  2. Już niedługo (mam nadzieję) czeka mnie rozmowa o pracę. Mam nadzieję, że w ogóle tam dotrę i nie trzeba będzie mnie cucić gdzieś na przystanku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah :-)
      Nie stresuj się, nie będzie tak źle :) Trzymam kciuki, powodzenia!

      Usuń
  3. przydała by mi się taka książka
    w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też na razie pracy nie poszukuję, dlatego pass :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na chwilę obecną nie szukam pracy, ale jak to się zmieni, to będę miała na uwadze ten poradnik, bo muszę przyznać, iż zawsze miałam problemy z rozmowami kwalifikacyjnymi, więc może w tej książce dowiem się czegoś, co pomoże mi nie dać się ,,złapać w pułapkę''.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może za kilka lat, jak już dorosnę do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na razie też nie muszę szukać pracy, ale myślę, że ta książka jest bardzo przydatna, dla tych którzy chcą ją znaleźć;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się byc ciekawe. Może sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. To rzeczywiście przydatny poradnik. Co prawda póki co nie zamierzam zmieniać pracy, ale kto wie...

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)