sobota, 3 listopada 2012

Andres Iniesta - Rok w raju

Autor: Andres Iniesta
Tytuł: Rok w raju
Wydawnictwo: Sine Qua Non 2010
Ilość stron: 145 + 16 stron zdjęć
Cena detaliczna: 33 zł

Oto kolejna biografia barcelońskiego piłkarza. Po recenzowanej przeze mnie niedawno książce Barca moim życiem Xaviego, do głosu dochodzi inny hiszpański gracz - Andres Iniesta. Ten może niezbyt wysoki, ale jakże skuteczny piłkarz jest również dobrze znany fanom piłki nożnej. A zresztą, czemu się dziwić. Przecież został najlepszym zawodnikiem Euro 2012.

Biografia ta nie zaczyna się, jak można by przypuszczać, od momentu, w którym Iniesta przyszedł na świat. Nie zaczyna się też od pierwszego spotkania jego rodziców, czy też dziadków, nic w tym stylu. Inauguruje ją mecz Barcelony na Stamford Bridge w 2009r., którego dokładnie 93. minuta została wybrana najwspanialszym momentem sezonu. Dlaczego...? Nie, nie zamierzam zdradzić Wam żadnego szczegółu :)

Andres Iniesta swoją biografię określa mianem osobistego pamiętnika. Nie mogę się nie zgodzić. Opisał w nim najważniejsze momenty sezonu 2009. Ja natomiast na początku błędnie myślałam, że będzie to typowa autobiografia - poczynając od narodzin, aż po obecne czasy. Tymczasem już sam tytuł i opis powinien mi coś nasunąć na myśl. Nasunął dopiero po kilkudziesięciu przeczytanych stronach książki :)

Historia opowiedziana przez piłkarza jest interesująca. Autor przelał na karty biografii wszystkie swoje odczucia i wspomnienia. Książkę czyta się szybko, jest napisana łatwym w odbiorze językiem, a przy okazji również plastycznym. Każdy rozdział zawiera inną historię o ważnym meczu czy piłkarskim wydarzeniu opowiedzianą z perspektywy tego, który w nich uczestniczył. Dodam, że opowiedzianą zgrabnie i ciekawie.

Zatem, jeśli chcecie przeczytać książkę, która wyszła spod pióra znanego hiszpańskiego piłkarza - zachęcam. Wszyscy fani z pewnością znajdą tu coś dla siebie. A może nawet jeszcze więcej? :)

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non!


6 komentarzy:

  1. Zaczynasz mnie denerwować:) Kurczę wszystkie biografię piłkarzy barcy czytasz szybciej niż ja..buu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, to zdecydowanie książka nie dla mnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świat sportu oraz biografii jest mi absolutnie obcy. Jedno i drugie nigdy mnie nie interesowało. Zatem to nie dla mnie książka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)