wtorek, 20 listopada 2012

Estera Lasocińska - Kamyk filozoficzny. Starożytność. Renesans

Autor: Estera Lasocińska
Tytuł: Kamyk filozoficzny. Starożytność. Renesans
Wydawnictwo: Stentor 2007
Ilość stron: 146
Cena detaliczna: 22 zł

Może nie wszyscy wiedzą, że od września jestem uczennicą liceum, dokładniej zaś - uczęszczam do klasy o profilu humanistyczno-psychologicznym. Trudno sobie chyba wyobrazić klasę humanistyczną bez rozszerzonego polskiego. A jako że takowy mam, bardzo pomocne dla mnie są wszelkie książki i publikacje właśnie z tego zakresu.

Książka, o której dziś Wam opowiem, dotyczy filozofii starożytnej, średniowiecznej i renesansowej. Jest to źródło naprawdę wielu informacji i terminów z tego zakresu. Każdy nurt filozoficzny został omówiony dokładnie, ze szczegółami. Przejrzystość publikacji wzbogacają rysunki, fotografie i szkice, przedstawiające m.in. twórców danej idei filozoficznej. Znajdziemy tu również schematy i kolorowe tabelki. Najważniejsze pojęcia dodatkowo wyszczególniono pogrubieniem, dzięki czemu nie trzeba na nowo czytać całego tekstu, by znaleźć wyjaśnienie potrzebnego nam hasła. Dodatkowo na końcu znajduje się indeks wszystkich wymienionych w publikacji pojęć, a także osób i utworów. Każdy dział składa się z kilku mniejszych podrozdziałów, zaś w ich skład wchodzą: tekst opisujący daną filozofię i głównego myśliciela, krótkie podsumowanie oraz zadania "Ćwiczymy i filozofujemy", "Czytamy i interpretujemy"; do większości z nich zaliczają się również "Inspiracje filozoficzne w literaturze".

Świetnym zabiegiem jak dla mnie okazały się notatki na marginesach, które odsyłały na daną stronę, by uzyskać więcej wiedzy na temat danego zagadnienia, pojęcia czy nazwiska.

Mimo że książka służy do pomocy w nauce, to jej zawartość okazała się ciekawa sama w sobie. Mi ułatwiła zagadnienia związane z filozofią, a praca z nią okazała się bardzo przyjemna. Publikacja ta przyda mi się w przyszłości, zwłaszcza podczas przygotowań do matury. Dużo tu faktów, dzięki którym uczniowie z pewnością zabłysną na lekcjach języka polskiego :-)

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Stentor!


9 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nie dla mnie. Nie przepadam za tego typu książkami, nudzą mnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kupię ją w ramach powtórzeń do matury...? ^^
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedzy nigdy nie za wiele,rozejrzę się za tym tytułem

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy tylko widzę słowo "filozofia", czuję pewnego rodzaju odrzucenie... Może to zabrzmi dość grubiańsko, ale ten rodzaj książek nie jest dla mnie. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  5. O zdecydowanie coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem, komu mogę to polecić - moja przyjaciółka wprost uwielbia renesans, a przede wszystkim historię.;)

    OdpowiedzUsuń
  7. na filologii polskiej zapewne też przydałoby mi się coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością przyda się w szkole :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)