niedziela, 25 listopada 2012

Natalia i Krzysztof Minge - Techniki samorozwoju

Autorzy: Natalia Minge, Krzysztof Minge
Tytuł: Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej
Wydawnictwo: Edgard - Samo Sedno 2012
Ilość stron: 232
Cena detaliczna: 34,90 zł

Duet państwa Minge, doświadczonych psychologów, znam już z poradnika Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka?. Książka ta szalenie mi się spodobała, a kiedy w moje ręce wpadła kolejna publikacja tych autorów, z ogromną ciekawością przystąpiłam do jej lektury.

Tym razem Natalia i Krzysztof Minge przygotowali gratkę dla tych, którzy chcą: rozwinąć możliwości swojego umysłu i w pełni wykorzystać jego potencjał, szybciej czytać, lepiej się koncentrować, a także znaleźć ciekawe i skuteczne metody nauki i techniki wspierające kreatywność.

Cenię sobie każdą publikację, z której mogę dowiedzieć się czegoś na temat efektywnych sposobów na naukę. Do tej pory najlepiej sprawdzają się fiszki (w przypadku języków) oraz mapy myśli (w każdym innym przypadku). Co ciekawe, w niniejszej książce znalazłam rozdział o wspomnianych mapach myśli, dzięki czemu mogłam nauczyć się o nich jeszcze więcej, co przyda mi się w praktyce - a dokładnie w doskonaleniu takich schematów. Publikacja bogata jest w szereg porad i ćwiczeń pomagających wykorzystać możliwości mózgu. Szczególnie zainteresowały mnie rozdziały:
  • o szybkim czytaniu (niestety, w tej kwestii na razie jeszcze jestem na dość niskim poziomie. Choć w sumie, muszę przyznać, że jestem zadowolona z tempa, w jakim zazwyczaj czytam książki.)
  • o metodach zapamiętywania (wszelkie daty, numery telefonów, regułki ulatują z mojej głowy już po paru chwilach. Dlatego właśnie potrzebna mi dobra technika doskonaląca pamięć. Przyda się nie tylko w szkole.)
  • i o kreatywności (jako dziecko byłam bardzo pomysłowa. Teraz w zasadzie nie narzekam, ale przydałoby mi się parę wskazówek, jak udoskonalić tę umiejętność.)
Po lekturze książki i systematycznym korzystaniu z ćwiczeń i wskazówek zauważyłam pewne poprawy, jeśli chodzi o 'jakość' mojej pamięci. Łatwiej zapamiętuję szkolne formułki. Mam nadzieję, że wraz z kolejnymi ćwiczeniami, poprawie ulegną również pozostałe aspekty, na których najbardziej mi zależy. Różnorodne metody i liczne porady zawarte w niniejszej książce utwierdzają mnie w przekonaniu, że jest to możliwe!

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard - Samo Sedno!


9 komentarzy:

  1. Przydałaby mi się ta książka:) Rozejrzę się za nią:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałoby mi się kilka takich porad, bo moja pamięć szwankuje odkąd pamiętam.;) Z tempem czytania też raczej ciężko, ale nie narzekam.;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O pamięć trzeba dbać, a wszystko co jej pomaga warte zapoznania się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już chyba wiele razy podkreślałam, że poradniki to nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Już niedługo zabieram się za pracę nad sobą z tą książką - nie mogę się doczekać :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dość sceptycznie podchodzę do tego typu publikacji, więc odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie do końca moje klimaty, ale wiem komu książka mogłaby się spodobać;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno przydałaby mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)