środa, 12 grudnia 2012

Art Markman - Myśleć efektywnie

Autor: Art Markman
Tytuł: Myśleć efektywnie, czyli jak sprawniej rozwiązywać problemy i osiągać cele
Wydawnictwo: Edgard - Samo Sedno 2012
Ilość stron: 200
Cena detaliczna: 29,90 zł

Co to znaczy: myśleć sprytnie? Jak być kreatywnym? Jak wykorzystać potencjał swojego umysłu? Wiele z odpowiedzi na te pytania przewijało się już w innych recenzowanych przeze mnie poradnikach. Tym razem jednak Wydawnictwo Samo Sedno proponuje coś innego. Oto książka o myśleniu efektywnym. Co to dokładnie oznacza? Za chwilkę się przekonacie :-)

Z książkami dotyczącymi pracy nad efektywnością i wykorzystaniem potencjału umysłu spotykam się bardzo często. Może dlatego, że część mojej rodzinki bardzo się tymi zagadnieniami interesuje :-) Kiedyś mój wujek przywiózł mi książkę 'Mensa' z zagadkami i zadaniami na inteligencję. Nad jednym z ćwiczeń potrafiłam siedzieć kilka godzin, byleby znaleźć rozwiązanie. Dziś, gdybym sięgnęła po tę książkę, pewnie szybko odłożyłabym ją z powrotem na półkę. Brak mi cierpliwości, silnej woli i tego czegoś, co sprawiało, że kiedyś chciałam dowiadywać się jak najwięcej i próbowałam obmyślać twórcze rozwiązania.

Być może, że dzięki niniejszej książce się to zmieni. Autor proponuje nam technikę efektywnego myślenia, tzw. smart thinking. Dzięki niej możemy skutecznie rozwiązywać problemy, wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce i życiu codziennym, a jeśli tylko w naszej głowie pojawi się żaróweczka z pomysłem, dokonywać odkryć czy eksperymentować, nawet na miarę największych wynalazków.

Poradnik ten niesamowicie mi się spodobał. Przykłady, jakie podał autor, nadają wszystkiemu autentyczności. Bogactwo rad, jakie nam zaserwował, może zainteresować nawet najbardziej wybrednych czytelników (tych, którzy twierdzą, że "takie coś nie działa"), leniuchów pobudzi do działania, a wszystkim innym pozwoli uwierzyć w to, że i oni mogą myśleć efektywnie. Potrzeba tylko czasu i chęci.

Książka rewolucją może nie jest, bo znalazłam tu wiele faktów, o których już wiedziałam, a także nieco informacji, o których wie każdy (np. że sen jest bardzo ważny, albo że rozkładanie nauki w czasie pozwoli na opanowanie jej bez stresu i bez poczucia, że zostawiliśmy coś na ostatnią chwilę). Ale bez wątpienia stanowi ona coś wyjątkowego na rynku, jeśli chodzi o zagadnienia, które porusza. Mi dodatkowo książka z pewnością pomoże w szkole, na profilu humanistyczno - psychologicznym, na którym obecnie jestem. Są tu bowiem zagadnienia dotyczące psychologii poznawczej. A jak na razie dzięki lekturze postanowiłam 'rozruszać' nieco swój umysł.

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard - Samo Sedno!

10 komentarzy:

  1. Ostatnio właśnie stwierdziłam, że nie myślę efektywnie, więc to idealna pozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po książkę raczej nie sięgnę, bo według mnie przyjemna lektura ma być przyjemna i przede wszystkim lekka, a niestety ta książka wydaje mi się bardziej pożyteczna do przyswajania jakiejś tam wiedzy. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi tu o przyswajanie wiedzy a raczej o jej praktyczne wykorzystywanie w życiu codziennym. Inaczej książka byłaby podręcznikiem, a nie poradnikiem :) Jak już wspominałam w recenzji, dużo w "Myśleć efektywnie" porad dotyczących kreatywności, skutecznego zapamiętywania i realizowania swoich pomysłów czy eksperymentowania. Książka nie jest też ciężka, autor zadbał, by język był przystępny dla czytelników :)

      Usuń
  3. raczej nie dla mnie. przy takich książkach prędzej zasnę niż się czegoś nauczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślę, że wręcz przeciwnie :) Książka jest naprawdę interesująca, bardzo dużo w niej frapujących przykładów, ciekawostek, historii... Mi ten poradnik się spodobał i skłonił do pracy na efektywnością umysłu.

      Ale... co kto lubi ;)

      Usuń
  4. Również uważam tę książkę za bardzo przydatną i ciekawą, choć faktycznie część faktów jest już doskonale znana. Ze wszystkich publikacji z serii 'Samo Sedno' ta wydaje mi się najbardziej profesjonalna i przesycona naukowością. Ale to dobrze, wiele można się z niej dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię poradniki z tej serii. Jeśli będę miała okazję to z tym również się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po poradniki sięgam rzadko, ale recenzja brzmi kusząco:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dość sceptycznie podchodzę do tego typu książek. W ogóle nie przepadam za poradnikami. Dlatego też nie wiem, czy bym po nią sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja także nie przepadam za poradnikami :/

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)