niedziela, 10 marca 2013

Kobiecy Tydzień #3: M. Jankowska, M. Rodak "Sięgnij po swoje marzenia!"

Autor: Monika Jankowska, Magda Rodak
Tytuł: Sięgnij po swoje marzenia. Alchemia zmian dla kobiet
Wydawnictwo: Samo Sedno, 2012
Ilość stron: 168

Nowa fryzura. Większe mieszkanie. Lepiej płatna praca. Każda z nas ma jakieś marzenia, cele, do których dąży albo przynajmniej próbuje to robić. Czasem brakuje nam motywacji. Albo boimy się zmiany. W końcu przyzwyczaiłyśmy się już do czegoś, i jest nam z tym dobrze - po co zatem cokolwiek zmieniać?

Takie myślenie nie prowadzi do niczego. A zmiany bywają dobre. Pozwalają inaczej spojrzeć na różne kwestie, a dzięki zmianom polegającym na, na przykład, nowym kolorze włosów czy zamianie M3 na dom z ogrodem, możemy poczuć się bardziej dowartościowane, spełnione...

O realizację marzeń trzeba walczyć. Dobrze wiedzą o tym autorki niniejszego poradnika, które prowadzą również warsztaty dla kobiet o nazwie "Alchemia zmian". W swojej książce obie panie przedstawiły program podzielony na sześć części. Oprócz poradnika będziemy potrzebować jeszcze zeszytu do zapisywania odpowiedzi na zadane w książce pytania oraz rozwiązań zamieszczonych tam ćwiczeń, ewentualnie jeszcze luźnych przemyśleń czy notatek, a także... wolnego czasu. Według porady autorek, wystarczą 2-3 godziny co tydzień lub dwa, przez dwa miesiące.

Oprócz wspomnianych wyżej pytań i ćwiczeń, w każdym rozdziale znajdują się też przykładowe historie innych kobiet, uczestniczek warsztatów, co dodaje poradnikowi autentyczności. Liczne schematy i tabelki nadają przejrzystości i czytelności. Co zaś tyczy się samej treści - przedstawione w książce porady w większości są naprawdę innowacyjne - mówię 'w większości', bo wcześniej spotykałam się z częścią zamieszczonych rad m.in. w czasopismach. Ale pozostałe wnoszą powiew świeżości. Interesujące ćwiczenie to 'Wizja', polegające najpierw na wyobrażeniu sobie tego, do czego dążymy i o czym marzymy, a następnie na zrobieniu plakatu metodą kolażu - ze zdjęć, obrazków, tekstów... Każde spojrzenie na taką naszą 'mapę marzeń' będzie nam przypominało o tym, by nie zapominać o pragnieniach i działać w kierunku ich spełnienia - po prostu będzie nas motywowało. Oby skutecznie.

W swoim zeszycie zapisałam już dość sporo. Mam nadzieję, że dalsza praca z tym poradnikiem jeszcze bardziej zainspiruje mnie do tego, by coś zmienić w swoim życiu. I dążyć do spełnienia swoich marzeń.

Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edgard - Samo Sedno!


15 komentarzy:

  1. Bardzo często, szczególnie w okresie zimowym tkwię w umysłowej stagnacji i nic mi się nie chce, ale wraz z nadejściem wiosny dostaje powera i mam ochotę ,,góry przenosić'', dlatego mam nadzieję, że powyższy poradnik pomoże mi w realizacji moich marzeń. Rozejrzę się za nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima potrafi dać w kość i wpędzić w marazm... Na szczęście już coraz bliżej wiosna, ja też zaczynam odczuwać przypływ energii i pozytywnych uczuć :)

      Usuń
  2. Chciałabym realizować swoje marzenia, a ten poradnik na pewno mi w tym pomoże, więc z chęcią po niego sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzenia, marzenia, marzenia... bez nich nasze życie byłoby smutne i jałowe. I dobrze, że są. Jednakże nie wiem, czy zdecydowałabym się na porady z tej książki, bo moim zdaniem, jeśli człowiek ma w sobie dużo samozaparcia i możliwość zmian to i tak spełni to co chce i o czym marzy. Właśnie tym złotym środkiem do celu jest wg mnie CHĘĆ i ta chęć jest istotna, by swoje życie zmieniać. Bo po cóż mi zeszyt, po cóż mi zapisywanie swoich marzeń, jak może na tym poprzestanę i zapiski znajdą się głęboko w szufladzie, by nikt ich nie zobaczył? Poradnik może służyć mi tylko jako kierunkowskaz i taka jest jego rola. Książka na pewno jest wartościowa i może kiedyś po nią sięgnę, ale tak jak wyżej napisałam sama jestem kowalem swoich marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już właściwie kwestia nastawienia :) Myślę, że taki poradnik faktycznie może stanowić pewien kierunkowskaz, jest pomocny, by skonkretyzować swoje pragnienia i marzenia, sprawdzi się też jako 'przypominacz', żeby pamiętać, że mamy do czego dążyć i by się nie poddawać.

      Chęć jest oczywiście najważniejsza, bez niej raczej trudno o realizację czegokolwiek. Wtedy nawet najlepszy poradnik nie pomoże ;)

      Usuń
  4. W sumie to czemu nie? Z reguły unikam wszelkich poradników, ale ten zapowiada się całkiem ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moze to być ciekawa alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś widziałam ten tytuł ale go zignorowałam, teraz zastanawiam się czy to był błąd. Czasem nawet drobne zmiany mogą mieć bardzo pozytywny skutek, więc może warto z poradnikiem się zapoznać...

    OdpowiedzUsuń
  7. o, może dzięki takiej książce w końcu wzięłabym się za swoje marzenia :P zastanowię się nad nią ;)
    obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za poradnikami, więc i ten sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. obserwuję oba blogi ;D będzie mi bardzo miło, jak powiesz siostrze o moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny pomysł na bloga. gratuluję wytrwałości pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Dosyć ciekawy tytuł, na pewno nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)