środa, 13 marca 2013

Kobiecy Tydzień #4: Wiktoria Padlewska "Gdybym była tobą. Gdybyś była mną"

Autor: Wiktoria Padlewska
Tytuł: Gdybym była tobą. Gdybyś była mną. Sławne mamy i ich córki
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka, 2006
Ilość stron: 140

Mama i córka. Dwie strony medalu, dwa punkty widzenia, dwa różne charaktery. Mimo że czasem drą ze sobą koty, to przecież łączy je ogromna więź.

Uwielbiam czytać wywiady. W każdej gazecie, jaka trafi w moje ręce, szukam rozmowy z jakąś ciekawą osobistością i zagłębiam się w jej treść. Tym razem to w bibliotece natknęłam się na ciekawą książkę skupiającą rozmowy ze sławnymi matkami... i ich córkami. I, zamiast kolejny raz czytać o wrażeniach podczas nakręcania kolejnego filmu czy teledysku albo innych typowo biznesowych sprawach, mogłam poznać gwiazdy prywatnie. A tego, czego nie powiedziały one same, wyjawiły ich córki...

'Gdybym była tobą. Gdybyś była mną' to szereg rozmów z ikonami kina (Beata Tyszkiewicz, Joanna Żółkowska, Małgorzata Potocka, Grażyna Szapołowska), diwami polskiej muzyki (Ewa Bem, Urszula Dudziak), czy innymi znanymi w show biznesie kobietami (jak Joanna Damięcka, Teresa Rosati i wiele innych...). O ich wadach, zaletach, słabościach, nietypowych upodobaniach i zwyczajach opowiadają ich córki. I vice versa. Panie przytaczają również anegdotki ze swojego życia. Ogólnie rzecz biorąc, bardzo miło się czyta niniejszą książkę. Ciepło się robi na sercu, czytając te niejednokrotnie prywatne wyznania skierowane od matki do córki i odwrotnie. Bo pytania, jakie zadawała swoim gościom Wiktoria Padlewska, dotyczą właśnie tych rodzinnych więzi. Owszem, jest trochę o biznesie, są pytania, jakie pojawiają się w typowych wywiadach, ale jest też coś innego, szczególnego, oryginalnego. To, co odróżnia te rozmowy od innych, co czyni je wyjątkowymi. Relacje matki i córki nie zawsze są idealne, zdarzają się zgrzyty, ale cenną umiejętnością jest przeprosić, przyznać się do błędu i pamiętać, że ta osoba jest przecież członkiem naszej rodziny, najbliższym nam człowiekiem.

Książka ta to również niezwykły album ze zdjęciami portretowymi przepytywanych kobiet (wprawdzie jest ich bardzo mało, ale jednak ich obecność zanotowałam) autorstwa Wiktorii Padlewskiej, która przeprowadzała opublikowane wywiady, natomiast prywatnie jest córką Beaty Tyszkiewicz.

No dobra, ale żeby nie było tak kolorowo, to jednak muszę przyznać, że czegoś zabrakło. Niektóre wywiady są krótsze od pozostałych - szkoda, bo chętnie coś tam jeszcze chciałoby się dowiedzieć. Część wypowiedzi wydała mi się też wymuszona, tak jakby wymyślana na siłę. Nie twierdzę, że wszystkie, o nie. To szczera i prawdziwa książka, jak na zapis wywiadów przystało. Ale pojedynczo zdarzały się wypowiedzi, które czytałam z wysoko uniesionymi brwiami i myślą: "Że co?!".

Macie ochotę na chwilę refleksji, wzruszeń, ale i śmiechu, radości? Sięgnijcie zatem po zbiór wywiadów ze sławnymi matkami i ich córkami...

14 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o książce, choć mnie zainteresowałaś, to jednak mam jeszcze wątpliwości. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że sięgnę po tą książkę z nieukrywaną przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś... :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię czytać wywiady, dlatego bardzo chętnie poszukam i przeczytam "Gdybym była tobą. Gdybyś była mną". Jestem ciekawa, jak przedstawiają się relacje matki z córką znanych gwiazd z show biznesu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli będę miała ochotę na książkę tego typu, to pewnie po nią sięgnę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie jestem przekonana :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka mnie zainteresowała, ciekawi mnie w jaki sposób tak sławne mamy pozwoliły swoim córkom o ujawnienie tych słabości, skrywanych sekretów itd. Odważny pomysł na książkę i odważna odpowiedź na propozycję uczestniczenia w wywiadach, bo zastanawiam się, ilu paniom autorka proponowała takie wywiady i ile się zgodziło. Nie każdy przecież lubi, jak mu się zagląda w jego życie, zwłaszcza, gdy jest się sławnym. Pewnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam taką samą książkową pasję:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. O,nareszcie znalazłam jakiś blog o książkach:p świetnie:] wypożyczę tę książkę i podzielę się opinia:] będe obserwować Twój blog:]

    OdpowiedzUsuń
  10. całkiem nieźle się zapowiada;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe są takie wywiady. Chętnie sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)