sobota, 9 listopada 2013

Podaruj książkę... #1. Dla miłośnika historii.

Do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze mnóstwo czasu, ale już w co poniektórych sklepach pojawiają się świąteczne dekoracje i wystawy, w telewizji reklamują prąd "od początku do choinki", a kolorowe kobiece magazyny drukują przepisy na bożonarodzeniowe potrawy. Ja już zaczynam ulegać świątecznej gorączce - tak, jestem bardzo podatna na tego typu bodźce. Ale nie martwcie się, nie zmienię wystroju bloga na tło z choinkami i czerwoną czcionkę. Zamiast tego co tydzień (pojęcie względne) będę publikować notki o książkach, które można podarować na prezent danej osobie. Każdy znajdzie coś dla siebie... Mam nadzieję.

Dziś książki, które można włożyć pod choinkę miłośnikowi historii!



Dlaczego taki, a nie inny wybór? "Historia Kościoła Katolickiego" skupia się na dziejach katolicyzmu w naszym państwie - począwszy od chrztu Polski aż po kres pontyfikatu błogosławionego Jana Pawła II. "Kino, teatr, kabaret w przedwojennej Polsce" to książka, która z pewnością okaże się interesująca nie tylko dla miłośników kultury czy tego okresu - jest ponadto bogato ilustrowana. "Igły. Polskie agentki, które zmieniły historię" przedstawia historię kobiet pracujących dla nie tylko dla polskiego wywiadu. To może być ciekawe! "Nowy Jork zbuntowany. Miasto w czasach prohibicji, jazzu i gangsterów" - jak wyglądało to niezwykłe miasto w latach 20. XX. wieku? Mam chrapkę zarówno na tę książkę, jak i na te o Paryżu i Berlinie z tej samej serii. "Rzeczpospolita zwycięska. Alternatywna historia Polski" - czyli coś z cyklu Co by było gdyby...?. Tak już mamy, że lubimy dyskutować na takie tematy. Ta książka otwiera kolejne pole do dyskusji. "Sierpniowe dziewczęta '44" - znów coś o kobietach, tym razem jednak jest to zupełnie inna historia. Ale na pewno równie interesująca, bo przedstawia płeć piękną walczącą w powstaniu warszawskim. "Wypędzone. Historie Niemek ze Śląska, z Pomorza i Prus Wschodnich" to książka, w której go głosu dochodzą relacje Niemek z końca II wojny światowej. I ostatnia wybrana przeze mnie pozycja nosi tytuł "Miłość w Powstaniu Warszawskim". Jak uczucie pomagało przetrwać te dni? Tego już dowiemy się z książki.

Nie czytałam żadnej z przedstawionych powyżej książek, więc opierałam się tylko na moim widzimisię i przekonaniem, że: O, to może być ciekawe! Jeśli znacie którąś z tych publikacji śmiało napiszcie, czy jest warta uwagi :-).

A co do kolejnego odcinka cyklu... Prezenty dla kogo ma przedstawić za tydzień? :-).

5 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł. Za tydzień poproszę coś dla miłośników muzyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Igły" czytałam i polecam z całego serca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł na serię - chociaż prawdę mówiąc niedawno wpadłam na to samo i nagrałam kilka filmików w tym klimacie... Pojawią się u mnie w drugiej połowie listopada :)
    Oczywiście czekam na kolejne Twoje propozycje!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj. A dla mnie ta seria jest niebezpieczna ;) Jestem fanką historii, więc sama chyba się skuszę na te wszystkie książki i w rezultacie zbankrutuję...
    Będziesz mnie miała na sumieniu! ;)
    Świetny pomysł na serię - naprawdę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na podpowiadanie, co można kupić na prezent pod choinkę, i nie tylko, bo na urodziny, na imieniny, na jubileusze, na ... To może podpowiedz, co dla miłośników szydełkowania i dziergania na drutach. Ciekawa jestem, jakie propozycje znajdziesz w tym klimacie.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)