sobota, 17 maja 2014

JĘZYKI OBCE: "Angielski w karteczkach. Słownictwo dla średnio zaawansowanych, cz. 1"

 

 

 

 

Pozostając w temacie języków obcych, chciałabym przedstawić Wam kolejny zestaw do nauki angielskiego. Ostatnio prezentowałam pozycję Wydawnictwa Cztery Głowy ("Amerykański kontra brytyjski"), teraz skupimy się na słownictwie dla średnio zaawansowanych z oferty Compagnia Lingua.







Wiele razy pisałam o fiszkach. To zdecydowanie moja ulubiona forma nauki języków obcych (chociaż próbowałam także np. z pojęciami z języka polskiego) - szybka, prosta, efektywna. Pozwala opanować naprawdę spory materiał w stosunkowo krótkim czasie, jeśli tylko się przyłożymy :).

Ten zestaw zawiera aż 1000 karteczek. Słownie: tysiąc. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak ogromną liczbą fiszek w jednym pudełku! To robi wrażenie. Dodatkowo dołączone zostały: CD z nagraniami; twarde przekładki, aby podzielić karteczki ze słówkami na te, które się umie, powtarza, pozostawia do nauki lub jest się w jej trakcie; etui a także smyczkę. No full wypas, byśmy powiedzieli, prawda?

Znacie pewnie zasady korzystania z fiszek. W tym przypadku warto wspomnieć o jednej istotnej różnicy, mianowicie tłumaczenie słówka zapisane jest na rewersie karteczki... do góry nogami. Obracamy zatem ją, kierując w górę. Ze spraw technicznych to tyle, ciekawe natomiast jest to, że w przeciwieństwie do innych fiszek, na tych oznaczona została także... popularność słówka. To pozwoli się nam zorientować, na ile ważny jest ten wyraz w codziennych konwersacjach.

Moja współpraca z tą publikacją jak na razie przebiega dość dobrze - przyswoiłam kolejnymi słówka, z czego bardzo się cieszę. Mam nadzieję, że jeśli tak dalej pójdzie, uda mi się opanować wszystkie wyrażenia i będę mogła zapoznać się z następnymi szczeblami poziomu średnio zaawansowanych :).

Za egzemplarz do recenzji dziękuję

3 komentarze:

  1. Dużo jest na rynku księgarskim różnych pomocy do nauki języka, a fiszki chyba są najlepsze. Taka forma pozwala nawet wziąć kilka karteczek w podróż i w tym czasie przyswoić sobie te słówka. Dla mnie bomba!
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Fiszki są u mnie zawsze mile widziane :)

    Do nauki innych zagadnień niż języki, polecam zajrzeć na fiszkoteka.pl - mnie akurat zaskoczyło, jak wiele pomysłów na zestawy z różnych dziedzin mogą mieć inni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo by mi się przydały ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)