sobota, 21 czerwca 2014

JĘZYKI OBCE: "FISZKI. Wyrazy zdradliwe"

 

 

Wyrazy zdradliwe, czyli tak zwane false friends, to rzecz, jaką obowiązkowo należy opanować, jeśli chcemy biegle posługiwać się językiem angielskim (oraz innymi językami, jednak skupmy się na tym). Pomoże nam w tym propozycja Wydawnictwa Cztery Głowy, o której dzisiaj opowiem.



Niewielkie pudełko kryje w sobie aż 100 kartoników, na których znajdziemy wypisane tytułowe wyrazy zdradliwe wraz z ich tłumaczeniem i odpowiednikami. Towarzyszą im także przykładowe zdania, w których zostały użyte. Do tej pory zazwyczaj nie zwracałam uwagi na zdania, lecz skupiałam się na samych słówkach. Tym razem jednak było inaczej. W ten sposób można trenować nie tylko umiejętne zastosowanie poszczególnych zwrotów w wypowiedziach, ale także szyk wyrazów w zdaniu i gramatykę.

Jak zwykle, muszę pochwalić fiszki. Jako wzrokowiec doceniam tę metodę nauki, i to bardzo. Ostatnio korzystałam z niej przy wkuwaniu dat z historii i społeczeństwa. Jeszcze nie raz będę wracać do poszczególnych tytułów fiszek do nauki języków - w bardzo łatwy, szybki i przyjemny sposób można dzięki nim przyswoić słówka czy zwroty, a to pomoże nam opanować większy zakres znajomości danego języka.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję

5 komentarzy:

  1. Mam dwa takie gigantyczne boxy z fiszkami i je uwielbiam! Jak dla mnie to najlepszy sposób na naukę słownictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja też uważam, że fiszki są świetne! Na kartoniku mamy potrzebne do nauki słówka, możemy przyswajać je sukcesywnie.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fiszki są bardzo fajną metodą nauki nie tylko języka. Sama ich używałam jak uczyłam się obrazów oraz ich autorów i dat powstania na WOK :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden z najlepszych sposobów na naukę języków obcych to właśnie fiszki <3 Mam ich bardzo dużo z różnych języków , ale tego kompletu niestety nie .. ;) Ps: Bardzo ciekawy blog

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)