środa, 28 października 2020

Sławomir Koper - "Sekretne życie autorów lektur szkolnych"


Nie cierpiałam lektur szkolnych. Mówię serio, choć takie wyznanie osoby, która czyta sporo, może budzić zdziwienie. Nie wiem właściwie skąd wynikała moja niechęć, natomiast mogę zrozumieć podobne odczucia wśród uczniów. Bo książki te pisane są ciężkim językiem, którego współcześnie się już raczej nie używa, bo choć nierzadko pokazują pewne uniwersalne prawdy, raczej wolelibyśmy je poznawać na źródłach bardziej aktualnych. I tu pojawia się spostrzeżenie, że skoro te książki takie nudne, to ich autorzy - wieszcze narodowi, prawdziwa aleja sław - też musieli wieść wyjątkowo nudne życie. Nic bardziej mylnego, o czym przekonacie się dzięki książce S. Kopra.

Początkowo ciężko było mi wgryźć się w lekturę, ponieważ autor przytacza dużo cytatów. Dzięki tej książce można jednak dowiedzieć się, jak burzliwe było życie znanych polskich twórców. To sekrety, które uniknęły zatuszowania przez członków rodzin i biografów autorów. To fakty, których na lekcjach poświęconych omówieniu danej lektury uczniowie raczej nie usłyszą... choć tak sobie myślę, że sami - oczywiście po przeczytaniu tej książki - mogą się nimi podzielić. Lekcja od razu stałaby się bardziej ciekawa ;) 😏


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Fronda!

Moje media społecznościowe:
  

1 komentarz:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)