piątek, 21 stycznia 2022

Jane Harper - "Susza" | recenzja


"Susza" to pierwsza książka przeczytana przeze mnie w nowym roku, którą jednakże zaczęłam jeszcze w ubiegłym. Pamiętam, że przebrnęłam przez kilkadziesiąt stron, a potem skupiłam się na innych lekturach i kryminał Jane Harper czekał trochę na swoją dalszą kolej. Trafił na niezbyt dobry czas, ponieważ nie miałam płynności w czytaniu i z tego względu mam też trochę problem z tym, jak "Suszę" ocenić.

Generalnie rzecz ujmując, książka ta opiera się na dość już popularnym dla thrillerów czy kryminałów schemacie. Jego akcja dzieje się bowiem w małym miasteczku, którego mieszkańcy mają swoje sekrety z przeszłości. Główny bohater, agent federalny Aaron Falk, powraca do rodzinnej miejscowości i pomaga przy rozwikłaniu tajemniczej zbrodni.

Muszę przyznać, że tytułowa susza panująca w Kiewarrze, czyli australijskim mieście, w którym toczy się akcja, jest na kartach powieści wyczuwalna. Kolejne postaci, które poznajemy, stają się w naszej głowie podejrzanymi. Poza motywem głównej zbrodni, mamy też nieco uboczną sprawę tajemniczej śmierci sprzed lat, z którą nasz główny bohater był łączony. Czy rozstrzygnięcie fabuły mnie zaskoczyło? W pewnym momencie zahaczyłam myślą o właściwy trop, ale później poszłam ze swoimi przypuszczeniami w innym kierunku, który okazał się błędny. Myślę, że jako kryminał ta książka jest w porządku - choć być może bez większych zaskoczeń.

Na koniec dodam jeszcze tylko, że czcionka, jaką została napisana ta książka, jest dość męcząca. Nie jest to standardowy font, jaki spotykamy najczęściej. Choć może komuś akurat taka właśnie czcionka wyda się wygodniejsza dla wzroku 😉.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

2 komentarze:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)