wtorek, 29 grudnia 2020

Karolina Wilczyńska - "Grudniowe kwiaty"


"Grudniowe kwiaty" Karoliny Wilczyńskiej to już przedostatnia książka z grona świątecznych propozycji od Czwartej Strony, które Wam przedstawiam 🎄.

Jest to historia opowiedziana z perspektywy czwórki przyjaciół. Nasi bohaterowie są sąsiadami i to właśnie ich losy przedstawia seria "Rok na Kwiatowej". No i tu sprawa zaczyna się trochę komplikować, bo nie miałam wcześniej do czynienia z twórczością autorki, zatem poprzednie tomy są mi zupełnie nieznane. Na początku nie wiedziałam, kto jest kim i jakie relacje łączą poszczególnych bohaterów. Część pisana z perspektywy Norberta nie przekonała mnie niemal zupełnie, ciekawsze wydały mi się losy jego przyjaciółek, zwłaszcza Julii i Kai.

Autorka prezentuje dość specyficzny styl - w imieniu bohatera zwraca się bezpośrednio do czytelniczki zwrotami typu "chętnie ci opowiem". Być może w ten sposób chciała wykreować silniejszą więź pomiędzy poszczególnymi postaciami a odbiorcą książki, mnie jednak to denerwowało i mam wrażenie, że zapychało jedynie lekturę.

Nie wiem, co mam sądzić o tej książce. Choć - wiem na pewno, że mojego serca nie skradła. Dylemat mam raczej wobec postawienia jej na półce pozycji średnich a słabych. Myślę, że plasuje się gdzieś pomiędzy - być może gdybym znała poprzednie losy bohaterów serii oceniłabym ją wyżej.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona!

Moje media społecznościowe:
  

 

1 komentarz:

  1. Wilczyńska ma strasznie długie te cykle, aż już się gubię, kiedy panie w bibliotece o nie pytają ;)

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)