wtorek, 1 marca 2022

Swapna Reddy - "Baletowa Ekipa. Wielki casting" | recenzja

Nakładem Słowne Młode ukazały się w lutym dwie kolejne części serii "Baletowa Ekipa", zatytułowane "Gdzie jest Trixie?" oraz "Wielki casting". Miałam okazję zapoznać się z drugim wspomnianym tytułem. Baletowa Ekipa to grupa przesłodkich, przeuroczych króliczków mieszkających w szkole tańca, do której uczęszcza główna bohaterka serii - Millie. W tej części cyklu dziewczynka weźmie udział w castingu do ulubionego programu telewizyjnego.

Książeczka z serii "Baletowa Ekipa" to publikacja, na której dzieci mogą ćwiczyć umiejętność samodzielnego czytania, ponieważ ma duży druk i sporo ilustracji. I właśnie od oprawy graficznej chciałabym zacząć, ponieważ jest przeurocza! Okładka ma brokatowe elementy, co wzbogaca książkę od strony graficznej właśnie, a ilustracje są pełne kolorów i miłe dla oka. Jestem pod tym względem zachwycona wydaniem!

Jeśli chodzi o treść, autorka skupiła się na tym, aby poprzez historię przekazać ważny dla dzieci morał. Książka pokazuje, jak ważna jest wiara we własne możliwości, a jednocześnie to, aby rodzice wspierali swoje pociechy i doceniali ich starania, a nie wymagali od nich wysiłku ponad stan. To może wpędzić młodego człowieka w poczucie winy, a w konsekwencji rzutować na jego przyszłość jako osobę dorosłą. Przekazywanie dziecku ważnych wartości może odbywać się właśnie za pomocą książek. Mnie najbardziej zachwyciły ilustracje, ale sama treść jest nieskomplikowana i między wierszami przekazuje morał dla młodych czytelników.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Słowne Młode [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

2 komentarze:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)