niedziela, 3 kwietnia 2022

Victoria Schwab - "Korytarz kości" | recenzja


"Korytarz kości", będący drugą częścią serii zapoczątkowanej powieścią "Miasto duchów", był moim pierwszym spotkaniem z twórczością Victorii Schwab. I choć nie czytałam poprzedniego tomu, jego nieznajomość nie przeszkadzała mi bardzo podczas lektury tej książki. Niemniej, chętnie nadrobiłabym zaległość i dowiedziała się, jak to wszystko u głównej bohaterki się zaczęło.

Główna bohaterka - Cassidy, nazywana również Cass - ma niezwykłą umiejętność. Potrafi przejść do Międzyświata: miejsca, gdzie może skonfrontować się z widmami, którym nie udało się ostatecznie odejść z prawdziwego świata i odesłać je. Towarzyszy jej równie niezwykły przyjaciel: duch we własnej, hmm, osobie 😉. W tej części serii wraz z Cass, jej rodzicami kręcącymi program telewizyjny "Duchodzeniowcy", kotem i niematerialnym przyjacielem udamy się do Paryża. W mieście miłości naszą bohaterkę spotka niebezpieczeństwo, któremu będzie musiała stawić czoła...

"Korytarz kości" to przykład fantastyki młodzieżowej zawierającej w sobie wątek przygodowy. Na koniec rozdziałów autorka stosuje tzw. cliffhangery: buduje tym samym napięcie, czym zachęca do nieprzerywania lektury. Dzieje się, a próba dorwania niesfornego ducha przypomina zabawę w kotka i myszkę. To może sprawiać wrażenie niepotrzebnego rozwlekania akcji - przynajmniej ja w pewnym momencie już odniosłam takie odczucie. Jest to jednak na pewno oryginalna fabuła i czuję się nią zaintrygowana - podobnie jak pozostałą twórczością tej autorki!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Zygzaki [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

3 komentarze:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)