wtorek, 5 kwietnia 2022

Tamora Pierce - "Alanna. Pod opieką bogini" | recenzja


W marcu pisałam Wam o książce "Alanna. Pierwsza przygoda" będącej tomem otwierającym serię "Pieśń lwicy". Cykl ten przeznaczony jest dla młodszej młodzieży - w zasadzie, według googlowskiej rekomendacji, mogą po niego sięgnąć czytelnicy w wieku od 10 do 14 lat. Oczywiście, jestem zdania, że górna granica jest raczej umowna, choć faktycznie seria o Alannie nadaje się bardziej na początki literackiej przygody z fantastyką.

W tym tomie towarzyszymy głównej bohaterce w jej kolejnych przygodach na zamku królewskim. Alanna kształci się na rycerza. Przed nią najważniejsze zadanie, czyli Próba Rycerska, którą musi przejść, aby spełnić swoje największe marzenie. Zanim jednak tę próbę podejmie, czekają ją inne wyzwania. "Pod opieką bogini" ma w sobie wszystko to, co lubimy w fantastyce: magię, sceny walk, wątek miłosny. Brakuje tylko smoków, ale zostawmy je dla innych powieści 😉.

Mam wrażenie, że zarówno pod kątem treści, jak i wydania, jest to ciekawszy, bogatszy tom niż poprzedni. O kwestiach związanych z wydaniem wspominałam już przy okazji recenzji "Pierwszej przygody": w odróżnieniu od tomu otwierającego serię, "Pod opieką bogini" ma okładkę ze skrzydełkami i mapkę w środku, która pomoże czytelnikom rozeznać się w świecie Tortallu. Obie książki są dość krótkie, mają dużą czcionkę i jak przystało na publikacje przeznaczone dla młodszych - a przynajmniej tak sądzę - zawierają więcej dialogów niż opisów. Po lekturze pierwszego tomu żałowałam nieco, że jednak te opisy zostały ograniczone, bo autorka mogła lepiej wprowadzić nas w świat Tortallu.

Myślę, że seria o ambitnej Alannie to dobry wybór na początki młodych czytelników z literaturą fantastyczną!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Poradnia K [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

2 komentarze:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)