czwartek, 17 marca 2022

Tim Peake - "Halo, czy to Ziemia?" | recenzja

Jak już doskonale wiecie, literatura tematycznie związana z kosmosem znajduje się w kręgu moich czytelniczych zainteresowań. Może nie przeczytałam wielu książek w tym obszarze, ale lubię publikacje, które pozwalają laikom takim jak ja zaznajomić się z sekretami Wszechświata... Tym razem jednak miałam do czynienia z książką całkowicie inną niż dotychczas.

"Halo, czy to ziemia?" to publikacja Tima Peake'a - astronauty Europejskiej Agencji Kosmicznej. Poznałam ją dzięki uprzejmości księgarni TaniaKsiazka.pl, podobnie jak "Kosmiczną rekrutację" jego autorstwa. Czemu określiłam tę książkę mianem odmiennej od pozostałych? Tu znaczenie odgrywają bowiem fotografie, tekst jest zaś tylko tłem. Fotografie niebanalne, bowiem zostały zrobione... przez okno modułu obserwacyjnego na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Podczas misji kosmicznej "Principia" Ekspedycja 46/47, która rozpoczęła się w grudniu 2015 roku, a zakończyła w czerwcu roku następnego, Peake uchwycił na zdjęciach piękno naszej planety.

Lektura książki "Halo, czy to ziemia?" przyniosła mi sporo zachwytów. Fotografie nierzadko zapierają dech w piersiach. Ukazują piękno naszej planety w sposób, z którego nie jesteśmy w stanie samodzielnie skorzystać. Na zdjęciach znalazły się rozmaite zakątki Ziemi: od Stanów Zjednoczonych przez Wielką Brytanię czy Egipt po Nową Zelandię. Zobaczymy cuda natury: wijące się rzeki, zachwycające błękitem wody oceanów, ośnieżone szczyty górskie. Rozpoznamy miasta: nigdy niegasnące światła, sieci dróg i kontrastujące z nimi pola. Zachwycimy się zorzą polarną czy wschodem Słońca...

Fascynująca. Tak określiłabym tę książkę, gdyby ktoś poprosił mnie o podsumowanie jej jednym słowem. To album, do którego z pewnością wielu czytelników powróci co jakiś czas, aby raz jeszcze popatrzeć na zdjęcia rozmaitych zakątków naszej wspaniałej planety i uświadomić, jak wyjątkowym jest ona miejscem. Zachęcam wszystkich zainteresowanych tematyką kosmosu do poznania tej publikacji. Znajdziecie ją wraz z innymi pozycjami z literatury faktu i reportażu w księgarni TaniaKsiazka.pl!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Księgarni Tania Książka [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!


2 komentarze:

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)