sobota, 21 maja 2022

Genevieve Gornichec - "Serce wiedźmy" | recenzja

Znane są nam historie z mitologii greckiej czy rzymskiej. Czytamy i analizujemy je wszak w trakcie nabywanej edukacji szkolnej. Ale to przecież nie jedyne zbiory opowieści o bogach, herosach i ludziach. Istnieje choćby nasza rodzima mitologia słowiańska czy mitologia nordycka. O tej ostatniej wspominam nie bez przyczyny, ponieważ miałam okazję przeczytać książkę "Serce wiedźmy" autorstwa Genevieve Gornichec, która właśnie na jednym z nordyckich mitów została oparta. Za możliwość poznania tej lektury dziękuję księgarni TaniaKsiazka.pl.

Główną bohaterką powieści "Serce wiedźmy" jest Angerboda - tytułowa wiedźma, która została trzykrotnie spalona przez bogów, lecz za każdym razem przeżyła. Pozbawiona serca zaszywa się w Żelaznym Lesie - miejscu ukrytym na krańcu domeny olbrzymów. To właśnie wówczas rozpoczyna się jej historia...

Nie miałam wcześniej większego rozeznania co do mitologii nordyckiej, więc ta opowieść była dla mnie czymś nowym i interesującym. Muszę jednak na początku przyznać, że nie była to książka bez wad.  W pewnym momencie zaczęła mnie nużyć. Czekałam niecierpliwie na rozwój akcji, przekonana, że fabuła za bardzo się rozwleka, a ja w kółko czytam o tym, jak Angerboda powija kolejne dzieci ze związku z mężczyzną, który znika i powraca niczym bumerang. Dopiero około 160 strony następuje scena, która daje początek intensywniejszemu przebiegowi wydarzeń. Fabuła nabiera tempa i dalej książkę czyta się z większym zainteresowaniem.

"Serce wiedźmy" jest książką, która może zostawić czytelnika z pytaniem, czy od przeznaczenia można uciec, czy też cokolwiek by się uczyniło, doprowadzi do jego wypełnienia. To historia o miłości - przede wszystkim miłości matczynej, która nakazuje Angerbodzie za wszelką cenę chronić własne dzieci. To również opowieść o zdradzie i poświęceniu. Chciałabym docenić wydanie: twarda oprawa, piękna grafika na okładce, której elementy pobłyskują. Jeśli macie ochotę poznać opowiedziany na nowo mit z kultury nordyckiej - ta powieść jest dla Was. Szukajcie jej wraz z innymi powieściami zagranicznymi w księgarni TaniaKsiazka.pl.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Księgarni Tania Książka [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

2 komentarze:

  1. Polecę tę książkę mojemu kuzynowi. On lubi tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często zastanawiałam się i zastanawiam nad tym właśnie nurtującym pytaniem, czy nasze przeznaczenie już z góry jest określone, czy swoim życiem i wyborami kierujemy nim i wypełniamy go. Na pewno jest to zagadka nurtująca wielu z nas.
    Ciekawa pozycja, choć nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)