środa, 13 marca 2024

Tahereh Mafi - "Gorzki smak jej wielkiej radości" | recenzja


"Gorzki smak jej wielkiej radości" autorstwa Tahereh Mafi to pozycja przeznaczona dla młodzieży, która ukazała się nakładem Wydawnictwa We Need YA w tłumaczeniu Kai Makowskiej.

Główną bohaterką jest Shadi - muzułmanka, nastolatka, która próbuje odnaleźć się w rzeczywistości przytłaczającej ją smutkiem. W tle rysuje się codzienność po atakach na WTC. Problemy natury rodzinnej, odrzucenie ze strony przyjaciółki, nieprzyjemne sytuacje motywowane tłem wyznaniowym czy rasowym - to wszystko kumuluje żal, niepewność i zagubienie.

Autorka kreśli portret dorastającej dziewczyny, która miota się wśród własnych pragnień i oczekiwań innych...


Na początku nie byłam przekonana do stylu pisania autorki, ale w miarę upływu stron dawałam się pochłonąć słowom dobitnie opisującym emocje głównej bohaterki. Momentami można przepaść w tej sugestywnej prozie, a kilka cytatów z książki chętnie bym oznaczyła, gdyby nie fakt, że wypożyczyłam ją z biblioteki. Przyszło mi też na myśl, czy autorka może sięgała do własnych doświadczeń i przeżyć, tworząc tę historię. Dobra lektura!


Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

2 komentarze:

  1. Jeśli psychologia bohaterki jest dobrze ukazana to może skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)