środa, 21 czerwca 2023

Daphne du Maurier - "Ptaki i inne opowiadania" | recenzja


"Ptaki i inne opowiadania" to sześć historii, w których wyczuwalny jest nastrój grozy czy niepokoju. 
W tym zbiorze Daphne du Maurier prowokuje czytelnika do dalszych rozważań, przemyca również rozmaite konteksty (np. tytułowe opowiadanie, które stało się inspiracją dla Alfreda Hitchcocka do nakręcenia filmu na jego podstawie, nawiązuje do zimnej wojny).

Ciekawą strukturę ma "Monte Verità" - zakończenie zazębia się z początkiem, mimo że autorka nie do końca wyjaśnia, co się wydarzyło. Warto po przeczytaniu tej historii wrócić jeszcze do pierwszych jego stron i spróbować opowiedzieć się po którejś z możliwych opcji rozwikłania tajemnicy Góry Prawdy. Opowiadania takie jak "Prowincjonalny fotograf" czy "Jabłonka" są nawet w pewien sposób pouczające.

Wiecie, że "Rebeka" zachwyciła mnie totalnie, a inne książki autorki, które czytałam również były dla mnie intrygujące i z ich lektury płynęła przyjemność. Dość charakterystyczne dla tej pisarki są otwarte zakończenia, za którymi ja zasadniczo nie przepadam, ale w przypadku jej twórczości nie jestem zbyt obiektywna ;) I gdy rozpisuję się na temat książki "Ptaki i inne opowiadania", to na półkach z nowościami już od jakiegoś czasu dostępna jest kolejna premiera w Serii Butikowej - powieść Daphne du Maurier zatytułowana "Zatoka Francuza". Dajcie znać, czy mieliście okazję już po nią sięgnąć!

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros [współpraca reklamowa].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

3 komentarze:

  1. Ja już od dawna mam wielką ochotę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę autorkę i jej pełne tajemniczości książki. Rebekę czytałam z dreszczem na plecach przyznaję i nie mogłam się od niej oderwać. Fantastyczny styl, czysta klasyka. Ptaki nawet przerabialiśmy na studiach.na.zajęciach z literatury powszechnej. Czytałam też inne książki tej autorki i one także mnie zachwyciły. To był Lot sokoła oraz rodzina Delanwyów. Polecam serdecznie

    Spokojnej nocy życzę

    Kasia Dudziak, Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja co prawda jeszcze do tej książki nie zerknę, ale jakby był ktoś zainteresowany książkami dla starszych dzieci, to zapraszam serdecznie na mojego bloga ,, Moja pasja czytania "https://ksiazkiczytanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)