poniedziałek, 1 lutego 2021

Jean Hanff Korelitz - "Od nowa"



Grace jest terapeutką - prowadzi praktykę dla par, które znalazły się na rozdrożu. Pewnego dnia jej zwyczajne życie zostaje wywrócone do góry nogami. Z dnia na dzień zaczyna prześladować ją myśl będąca jednocześnie tytułem pisanej przez nią książki: Nie chciałaś wiedzieć. Sekrety i kłamstwa prześladują naszą bohaterkę, burzą jej porządek świata. Całe jej dotychczasowe życie praktycznie okazuje się mistyfikacją.
 
Mam pewien problem z tą książką... Spodziewałam się czegoś innego, niż otrzymałam finalnie. Zamiast trzymającego w napięciu thrillera jest nużąca powieść, będąca swego rodzaju studium psychologicznym osoby, która dowiaduje się, że jej towarzysz życia przez lata podawał się za zupełnie innego człowieka, niż był w rzeczywistości. I może byłabym w stanie zaakceptować koncepcję przyjętą przez autorkę, gdyby nie to, że jej realizacja nie należy do udanych. Mam wrażenie, że nic z tej książki nie wynika 🤷🏻‍♀️.
Zdecydowanie podzielam większość opinii dotyczących tej powieści - niestety, bo nie są jej przychylne. Początek był dla mnie nawet intrygujący, jednak później zrobiło się... nudno. I zabrakło mi nieco pazura (a może trochę więcej). Opisy są bardzo rozbudowane, dialogów mamy niewiele, a sam język jest bardzo ciężki w odbiorze (ciekawe, czy to kwestia tłumaczenia). Przez to wszystko lektura się ciągnie i męczyłam tę książkę dość długo.
 
Nie oglądałam serialu, aczkolwiek dobrze byłoby porównać obie wersje (tak jak zrobiłam to ostatnio w przypadku "Tiny pretty things") 🙂.
 

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.

Moje media społecznościowe:
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)