poniedziałek, 25 lipca 2022

Ben Mezrich - "Bogowie bitcoina" | recenzja


Jeśli ktoś z Was lata temu zainwestował w bitcoina, nie bojąc się ryzyka i ufając rozwojowi technologii, dziś zapewne zaciera ręce z radości. W chwili obecnej wart jest on ponad 100 tysięcy złotych (choć to po sporym spadku kursu zaliczonym w ostatnich miesiącach - pod koniec marca przekroczył bowiem zawrotną sumę 200 tysięcy złotych). Jak to się stało, że właśnie bitcoin zrewolucjonizował świat finansów i stał się symbolem waluty przyszłości?

O tym właśnie opowiada Ben Mezrich w zbeletryzowanej biografii, której bohaterami są bracia Winklevoss - pierwsi bitcoinowi miliarderzy. Bliźniacy odnosili sukcesy w wioślarstwie, ale powszechną rozpoznawalność w świecie nowych technologii przyniósł im spór z Markiem Zuckerbergiem, założycielem Facebooka...

Oskarżając byłego kolegę o przejęcie pomysłu na stworzenie sieci społecznościowej, Tyler i Cameron Winklevoss jednocześnie wydali na siebie wyrok wykluczenia z rzeczywistej sieci kontaktów w Dolinie Krzemowej. Pragnęli zostać inwestorami, ale ich "zła sława" sprawiała, że nie chciano z nimi współpracować. Aż pojawił się ktoś, kto przedstawił im bitcoina...

Muszę przyznać, że lektura książki "Bogowie bitcoina" nie porwała mnie. Były w niej pewne ciekawe fragmenty, zwłaszcza w pierwszej części, natomiast w pewnym momencie przerwałam lekturę, a gdy do niej wróciłam, nie do końca przyciągnęła moje zainteresowanie. Pikanterii dodaje fakt, że temat kryptowalut nie jest dla mnie zrozumiały (np. nie mam zielonego pojęcia, jak działa block chain). Cóż, nie najlepiej to pewnie o mnie świadczy jako o osobie z dyplomem magistra z ekonomii, ale zawsze byłam bardziej humanistycznym umysłem 😉. Nie przekonała mnie też do siebie forma zbeletryzowanej biografii. Ostatecznie nie wyszła z tego ani powieść, ani rzeczona biografia. Uważam, że jednak nie była to publikacja dla mnie. Zmęczyła mnie... Przypadłaby do gustu raczej osobom żywo zafascynowanym ekonomią, światem finansów i samymi kryptowalutami.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Poradnia K [współpraca].

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!

1 komentarz:

  1. Dla mnie bitcoiny to fenonmen, a sama tematyka książki mocno mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)