niedziela, 4 lipca 2021

Lana del Rey - "Violet robi mostek na trawie"

Violet robi mostek na trawie Lana del Rey

Czytacie poezję?

Ja sięgam po nią rzadko, właściwie - prawie wcale. Gdy jednak wydawnictwo SQN zaproponowało mi do zrecenzowania książkę "Violet robi mostek na trawie", z chęcią na to przystałam. Autorką jest znana amerykańska wokalistka - Lana del Rey. Jej fanom książka powinna przypaść do gustu.

"rozmyślanie zostawię innym
a sama usiądę na trawie w wygodnej pozie
czytając coś lekkiego"



Tak brzmi cytat z tłumaczenia jednego z wierszy zamieszczonych w książce "Violet robi mostek na trawie". I tu dygresja, bo tomik ten zawiera może nie tyle wiersze, co mniej lub bardziej rozbudowane przemyślenia i refleksje autorki, choć w niektórych fragmentach można faktycznie dostrzec rymy. Na Instagramie już ktoś zwrócił mi uwagę, że są też wiersze białe - bez rymów. Tak, wiem o tym, to wiedza z podstawówki... Natomiast żeby zrozumieć, o co mi chodzi, trzeba byłoby zobaczyć przykładowy tekst - dużo z nich jest po prostu pisanych ciągiem.

I, jak z kolei zauważył ktoś na LubimyCzytać, rymy pojawiają się jakby na siłę w polskim tłumaczeniu tekstów. Książka została bowiem wydana w formie dwujęzycznej - możemy zatem przeczytać wiersze zarówno w języku oryginalnym, jak i polskim. Cóż, tłumaczenie nie jest doskonałe, momentami wręcz niedorzeczne - ale i same teksty nie do końca zachwycają, choć niektóre są ciekawe i prowokują do zastanowienia się.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non.

Moje media społecznościowe - zachęcam do zaobserwowania!
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy!
Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione słowa.
Bardzo lubię długie komentarze, zatem jeśli chcecie napisać coś więcej - śmiało! Przeczytam i odpowiem na nie z przyjemnością :)

Życzę miłych chwil przy odwiedzaniu mojego bloga :)